Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

10. 07. 2022 | Články

Nevyzpytatelné jaro

S příchodem května začínám pozorně sledovat předpověď počasí a teplotu vody na Nových Mlýnech, kde v posledních letech trávíme téměř všechny naše dlouhé výpravy.

Letos jsme si pro výpravu zvolili první polovinu měsíce, protože letošní jaro je poměrně teplé a už před začátkem naší akce se teplota vody vyhoupla k 16 stupňům. S ohledem na termín jsme měli spíše obavy, abychom u vody nebyli příliš brzy, ale opak byl nakonec pravdou. Vysoké teploty způsobily, že kapři už se tolik nekrmili a teplé dny bez větru na jejich aktivitě rozhodně nepřidaly. I tak jsme nakonec pár ryb dokázali vydolovat.

Vzhledem k tomu, že v první polovině výpravy neměl téměř vůbec foukat vítr, nebylo jednoduché vybrat správné místo. První k vodě dorazil Libor. Po několika společných telefonátech a prozkoumání pár míst vybral místo zhruba uprostřed nádrže. V této části jsme dlouho nelovili a nikdo z nás tu ještě nemá rybu přes 20 kg. To slibovalo pořádnou výzvu a na místo jsem se začal těšit.

Hned po práci jsem se vydal směr Pálava a v pátek odpoledne mohla dlouho očekávaná akce konečně začít. Libor si zvolil levou stranu, kde měl k dispozici staré koryto i menší zatopený potůček. Sedl jsem vpravo a rychle vyrazil mapovat dno. Levým prutem jsem se na původní koryto dostal také a pro druhý prut jsem měl možnost zvolit mělkou lavici nebo zmíněný zatopený potůček posetý vázkami. Tomu jsem nakonec první dny věřil.

Na první kontakt jsme si museli počkat až do druhého dne. Odpoledne se mi z ničeho nic přilepil swinger k prutu. Z hrany starého koryta si panáčka N1 našlukoval první kapr. Vychutnal jsem si premiérovou zdolávačku s novými proutky a výsledkem byl první šupináč přes 15kg. Tímto jsem namotivoval sebe, Libora i Aleše, který se právě chystal vyrazit za námi.

článek Nevyzpytatelné jaro Infinity Baits

První akce a první 15+ na panáčka N1.

V podvečer přijel Alda, vše potřebné si nachystal a přivezl hovězí steaky, na které už jsme se s Liborem těšili. Konečně jsme byli v plném počtu a mohli si užívat parádní večerní atmosféru pod pálavskými kopci.

Není nad pořádný steak u vody.

Ryby bohužel vůbec nespolupracovaly a můj první úlovek byl na dlouhou dobu posledním. Nijak zvlášť nám to nevadilo, koukali jsme na zápasy MS v hokeji, vychutnávali si venku připravené maso a probírali plány na letošní sezónu.

Až v neděli večer přišel další záběr. Do broďáků tentokrát vklouzl Libor a my s Alešem jsme na břehu netrpělivě čekali, co přiveze. Po chvíli se vrátil se znovu položenou montáží a hlásil menšího kapra, kterého pustil na vodě.

článek Nevyzpytatelné jaro Infinity Baits

Tyhle večery jsou prostě nádherné.

Další den ráno jsem se rozhodl, že zkusím udělat nějaké změny. Koryto jsem chytal stále, ale montáž jsem přesunul asi o 30 metrů dál, kde jsem našel mělkou lavici, která byla přímo nad korytem. Druhý prut jsem přesunul z potůčku na další mělkou lavici v mém dosahu. Ani tyto změny záběr nepřinesly.

Během úterý a středy se nám nepodařilo udělat ani jediný záběr. Navíc jsme řešili problém s nejrůznějšími nečistotami, které připluly s mírným větrem a usazovaly se na našich vlascích. Několikrát denně jsme museli do broďáků a obírat vlasce.

Ve čtvrtek se rozfoukalo na nás a vítr nám dal naději ve zlepšení aktivity. Zkusil jsem zjemnit a ke korytu odvezl samotnou plovku N1. Záběr opravdu přišel a byl to Liborův příposlech, který hlásil drobný padák. Z této akce se nakonec bohužel vyklubal cejn. I tak to pro nás byl signál, že by se mohlo začít něco dít.

článek Nevyzpytatelné jaro Infinity Baits

Vítr, který už s nimi musí pohnout…

Po pár hodinách se to konečně roztočilo a byl to můj prut s plovkou N1. Tentokrát to byla pořádná jízda, což značilo dobrou rybu. Montáž jsem měl vyvezenou 530 metrů od břehu, takže cesta proti vlnám a větru trvala dlouho. Další minuty jsem strávil parádní zdolávačkou ve vlnách. Vše klaplo a po dlouhém čekání byla v podběráku další hodně slušná ryba. Váha ukázala poctivých 18,7 kg. Tohle je pro mě zase jedna z těch hodně vydřených ryb, kdy musí člověk bojovat o každý záběr.

Samotná pop-up N1 ukončila dlouhé čekání na dalšího kapra.

Poslední ryba hodně potěšila, ovšem záběrový kolotoč rozhodně neodstartovala. V pátek musel balit Aleš, který tentokrát záběr neudělal. On jim to ale dříve či později vrátí i s úroky. Libor se rozhodl v závěru výpravy úplně překopat strategii. Všimli jsme si, že místní rybáři začínají chytat kapříky z odhozu, tak jim tam Libor oba pruty naservíroval do 80m od břehu. Změna se mu vyplatila a večer mu na malého panáčka N1 vykouzlil úsměv na tváři pěkný desetikiláč. O chvíli později dostal záběr i na druhý prut s plovkou N1. Tentokrát to byl menší kapřík jídelní velikosti, který od nás dostal druhou šanci.

článek Nevyzpytatelné jaro Infinity Baits

Libor se konečně dočkal slušné ryby.

Parťákův úspěch mě nahlodal a začal jsem také uvažovat o tom, že začnu chytat v odhozové vzdálenosti. Nakonec jsem to nechal až na poslední ráno a dobře jsem udělal. Kolem jedenácté večer znovu vystřelil prut z mělčiny nad korytem. Třetí rybou z tohoto místa byl pěkný dvanácterák na panáčka N1.

Šupináč s váhou 12 kg byl poslední rybou výpravy.

Posledních pár hodin jsme oba už dochytali ve vzdálenosti cca 70-80m od břehu. Každému z nás přišla jedna pekelná jízda, ale menší háčky ve spojení s krátkou vzdáleností znamenaly, že v obou případech jsme o rybu přišli. I přes malý počat záběrů jsme si užili pohodové dny u vody, zase na týden utekli od práce a pořádně si vyčistili hlavu.