Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

21. 10. 2021 | Články

Září pod Pálavou

Celé léto jsem se těšil, až přijde měsíc září, který je ideální pro lov našich šupinatých kamarádů na našem Moravském moři. Teploty už nebývají nijak vysoko a člověk si může užívat pohody a nasávat vůni zrajících vinic se sklenkou burčáku v ruce.

Článek Září pod Pálavou Infinity Baits

Prostě ráj na zemi, kam se velice rád vracím

První týdenní výpravu jsem naplánoval ke konci srpna a začátku září. Klasický odjezd v neděli večer po práci a vše už šlo podle klasického scénáře.  Příjezd na místo, navození věci, postavení zázemí, foukání člunu, chystání montáží. Vše nachystáno a já mohl konečně zalézt do spacáku, jít spát a nabrat energii na další den.

Ráno už zbývalo pouze zavést pruty na předem uložené místa díky GPS souřadnicím. Jedno místo jsem zvolil dál od břehu asi 490 metrů, kde jsem na vyvýšený kopeček položil 2×24mm boilies K2, pár hrstí k montáži a hurá na břeh... Druhý flek byl o poznání blíž a na tvrdší dno s pařezem jsem položil kouli Smoked salmon s N1 plovkou.

Záběry chodily pravidelně z obou míst ale vše od ryb do deseti kilo. Jednou se připletl i kapr kolem jedenácti kilo, ale toho jsem taky pustil na vodě a hned jel pokládal montáž zpátky.

Článek Září pod Pálavou Infinity Baits

Kapří dorost, ale člověk se alespoň nenudí

V půlce týdne se přidal kolega Tom, který se mnou zůstal až do konce výpravy.

Počasí nám přálo a začalo i foukat, co mám na této vodě opravdu rád, a šlo to poznat i na aktivitě kaprů. Jen váha chyběla, ale na 2×24mm K2 jsem přivezl jednoho 12tikiloveho fešáka na fotku.

12 kg, zatím největší ryba výpravy

Přemýšlel jsem, jak se zbavit hladových malých kapříků a u obou montáží jsem začal krmit pouze deset kuliček okolo.

Záběry ustaly a něco kolem půl dvanácté večer se swinger propadl. Rychlý skok do člunu a hurá za kaprem na vzdálenější místo. Plovák u hladiny a já domotávám na naviják šok a opírám se do svého Sportexu. Tupý tah dává najevo, že to malá ryba nebude, prut se ohýbání do plné paraboly a na vodě svádíme boj kdo z koho.

Po deseti minutách kapra zdárně podebírám a vyrážím ke břehu, kde už přešlapoval Tomáš.

Dlouhý Pálavský tank má rovných 22 kilo a zabral na 2×24mm K2. Pár fotek a kapra pouštíme zpátky do svého domova.

Torpédo přes metr délky s hmotností 22 kilo

Další den ráno přišla ta nejméně oblíbená činnost všech rybářů a to balení věcí a následný odjezd k domovu. A od pondělí nástup do práce na celý týden. Ale v hlavě jsem měl již další termín výpravy do země zaslíbené, jak s oblibou říkáme Pálavě.

Ranní idyla

Pracovní týden tak nějak utekl a já opět stanul na hrázi pod Pálavou a mohl načít druhou týdenní výpravu.

Na výpravě byl se mnou tentokrát parťák Zdeněk, který přijel o nějakou tu hodinku dřív a mohl už chytat. S sebou jsem si vezl tři druhy boilies - N1, K2 a lososa, který mi nikdy nechybí při výpravách za kapry. Už zbývalo jen vyvést pruty a čekat na první kontakt.

První záběr do jízdy jsem měl v úterý večer, a jednalo se o 12,70 kilového šupináče, který sezobl dvě 24mm kuličky K2.

12,70 kilový krasavec

Další dny byly pro mě docela hluché, ale přesto jsem pár záběru od ryb do deseti kilo měl a jednoho slušnějšího uřezal.

Ryby reagovaly na K2 a již legendární kouli N1.

K2 kaprům prostě chutná.

Během týden přijel i parťák z IFB teamu Libor a doplnil naši partu. Kluci sem tam něco chytili a já trpělivě vyčkával na svůj čas. Poslední den výpravy jsem se dočkal, večer dvakrát pípl Flajzar a já vyrazil na člunu do vln naproti kaprovi.

Toho jsem dohnal asi pětset metrů od břehu a nechal si ho díky vlnám vplout do podběráku, což se mi podařilo na druhý pokus.

Paráda, konečně slušná ryba. Šupíkovi jsme navážili 21,80 kg a K2 má opět další zářez. Tomuhle říkám závěr výpravy, jak se patří.

21,80 kg šupinatá bomba na K2

Ráno mi vyjíždí druhý prut s N1, ale jednalo se pouze o kapra cca do jedenácti kilo, kterého pouštím rovnou ze člunu, a jelikož byl pomalu čas balit, tak už ani znovu nepokládám a vyrážím na břeh.

Probíhá poslední káva a pokec s Liborem, který zůstává o den déle. Zbýval už jen naložit a odtlačit vozík a hurá k domovu.

Článek Září pod Pálavou Infinity Baits

Tyto dvě výpravy jsem si maximálně užil a pochytal i pěkné ryby.  Nejvíc šlapalo boilies K2, které určitě přibalím při dalších výpravách za Pálavskými kapry.