Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

02. 11. 2020 | Články

Slunce, víno, kapři

V půlce září mi, díky výhodným směnám v práci, vychází týden volna, který chci maximálně využít a proto výprava na naše svazové moře je jasnou volbou.

článek Slunce, víno, kapři Infinity baits

Pálavské moře v plné kráse

Na výpravu se přidává kamarád Zdeněk, který se mnou bude po celou dobu lovu. K břehům nádrže se dostáváme v neděli ve večerních hodinách a jdeme na průzkum obsazenosti. Všechny místa, které většinou navštěvujeme byla obsazená, tak vybíráme flek opodál, kde jsem už jednou chytal a vím o pařezovém poli, kde se kapři pravidelně vyskytují, tak je volba místa víc než jasná.

Tahání věci na vozících zabírá nějaký ten čas, ale za hodinku a půl máme vše na svém místě. Domlouváme se, že postavíme jen brolka na noc a zbytek se dochystá až ráno.

Únavou padám na lehátko a nechávám se ukolébat nočními zvuky Pálavy k tvrdému spánku.

Neskutečná scenérie

Ráno se foukaly čluny, chystají se nové montáže a vyrážíme na vodu hledat lovná místa pro pokládku montáží. Na 360 metrech nacházíme tři pařízky a kolem tvrdé dno, tak se domlouváme, že to bude naše společné místo, kde budeme krmit lososem. Druhou montáž pokládám opodál na mírnou vyvýšeninu, kde budu krmit osvědčenou klasikou N1.

N1 na panáčka je kombinace, na kterou je prostě spoleh.

První i druhý den se nic neděje a proto mi to nedává a stahuji prut z vyvýšeniny, sedám do člunu s echolotem a vyrážím hledat nové místo. To se mi daří najít až na 490 metrech, pod vodou spousty pařezů a různých kopečků. Jsem maximálně spokojený s místem, rozkrmuji kolem dvě hrsti N-jedničky a pokládám montáž.

Že jsem udělal dobře se potvrzuje další den ráno a vyrážím za rybou. Po cca desetiminutovém přetahování u člunu se kapr vypíná a mizí do hlubin. Za celou dobu se mi ani jednou neukázal. Zklamaný se vracím ke břehu, ale s dobrým pocitem, že jsem trefil dobré místo.

Prvního záběru se dočkavá i Zdeněk a zdolává si od pařízků desetikilového lysečka, který sezobl Smoked salmon na panáčka.

článek Slunce, víno, kapři Infinity baits

Zdendův první kapr od pařízků

Odpoledne se zvedajícím se větrem Zdeněk zdolává další rybu od pařízků a opět se jedná o lysce, kterému jsme navážili 11.80 kg. Rychlá fotka a kapra pouštíme. Smoked salmon na panáčka šlape jak má a Zdeněk je maximálně spokojený.

Zdenduv skoro 12tikilový lysec

Vítr přibírá na síle a fouká přímo na nás, tyhle podmínky máme moc rádi a netrpělivě čekáme na další akci, ale do večera se již nic neděje.

Čekání na záběr

Další brutální jízdu dostávám ve čtvrtek kolem deváté ranní z daleké vyvážky, ale tentokrát nemám šanci se ani dostat nad kapra, který mi to stačil uříznout ve vlasci. Chvíli jezdím po rozbouřeném jezeře a snažím se najít plovák ale marně. Další neúspěch do pr.... !, ale ty mě většinou nakopávají k dalšímu výkonu, tak opět navazuji a vyrážím do vln vyvést prut.

V podvečer přichází záběr na Zdeňkův prut a ten si zdolává ze břehu lysce 13,20 kg, který opět neodolal lososovi na panáčka

13,20 kg kulička na Smoked salmona pro Zdeňka

V devět večer přichází jízda na Zdeňkův prut a ten se dává do zdolávání ze břehu, protože se dost rozfoukalo a na výjezd člunem to moc nebylo. Po nekonečném přetahování podebírám Zdeňkovi neskutečné prase.

Kapra vážíme a měříme a jeho míry jsou 100cm délky a 23,20 kg váhy. Paráda!

Neskutečná radost a Zdeněk si dělá nový osobák.

Pálavské torpédo 100 cm a 23,20 kg

Páteční ráno je opět ve znamení větru a po snídani se rozjíždí můj blíž vyvezený prut na Salmona. Dávám se do zdolávání ze břehu a po dvaceti minutách podebíráme kapra cca 60 metrů od tábora. Když ho vidím, padá mi čelist , tohle jsem opravdu nečekal.

Po odečtení saku nám váha ukazuje rovných 23 kilo! Paráda. Neskutečný šupináč. Pár fotek a kapra pouštíme zpět do podvodního světa.

23kilový šupík, který mi udělal neskutečnou radost

Po zbytek dne sedíme před bivaky, vychutnáváme si burčák od místních vinařů a klábosíme, jak jinak než o kaprech a nových zážitcích.

V sobotu se nic neděje a záběr z daleké vyvážky přichází až v neděli ráno. Vyrážím za kaprem se smíšenými pocity, už jsem tam o čtyři ryby přišel. U hladiny vidím plovák a opírám se do prutu. Hurá! Kapr tam je a nechá se hned napoprvé navést do podběráku. Super, konečně sem prolomil smůlu tohoto místa.

Na břehu už postával netrpělivě Zdeněk a hned jak mě viděl, tak se ptal, jestli něco vezu. Můj úsměv mluvil za vše. Kapra vážíme a míry jsou 87 cm a rovných 20 kg. No paráda, třetí dvacka výpravy.

Závěrečný 20tikilový kapr na N1

Celý týden utekl jako voda a my se dáváme do balení a převozu věcí k autu, kde se potkáváme s kamarádem Rosťou s IFB teamu, který nás přijel vystřídat.

Opět jsem si pobyt pod Pálavou maximálně užil a získal spousty nových zážitků, na které budu rád vzpomínat při chladných zimních večerech, kdy se nedá jít k vodě...