Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

16. 05. 2021 | Články

Jarní tažení

Letošní sezónu jsem zahájil skrz různé zákazy a omezení až koncem března kdy nám konečně dovolili jezdit v ramci okresu. Sice stále platil zákaz vycházení po deváté večerní, ale to se dalo přežít a podnikal jsem aspoň denní výpravy na jednu místní svazovou vodu.

článek Jarní tažení Infinity Baits

Na krátké akce jsem používal hodně atraktivní krmení, a to method mix spice který jsem zaléval boosterem N1 a směs jsem následně plnil do pva punčošek. Jako nástrahy jsem používal výhradně malé 14mm pop up N1 a banana. Na tuhle kombinaci se mi dařilo chytat spíš menší kapříky ale to mi vůbec nevadilo a po dlouhém rybářském půstu jdem si užíval první souboje a pobyt v přírodě.

Menší ale potěší

Pop up N1 s pva na dosažení rychlých záběrů

Po velikonocích jsme se konečně dočkali zrušení zákazu vycházení a tudíž se dalo lovit dle platného rybářského řádu, tedy do půlnoci. Slovo dalo slovo a společně s kamarádem Zdeňkem jsme vyrazili na první týdenní výpravu tohoto roku. Na výpravu jsem si pro tentokrát přibalil boilies Pinky a Monster crab. Pondělní ranní příjezd byl dost hektický, na lovné místa se dá dostat pouze s vozíkem, tak nezbývá nic jiného než plně naložený vozík odtlačit cca 1,5 km k místu na kterém jsme hodlali lovit. Kolega už byl na místě a dávno chytal. Pozdrav, panák na přivítanou a následně chystání svého zázemí .

První záběr se dostavil hodinku po nahození a tak jsem si mohl zdolat prvního kapra výpravy.  Sezobl  Monster crab na panáčka.  Rychlé foto a plav spátky šupinatý kamaráde.

Po chvilce přichází záběr

Do půlnoci se noc neděje tak stahujeme pruty a jdeme spát.

Je 3:45 a budík zvoní jak o život.  Moc se mi s teplého spacáku nechce protože se docela ochadilo a na nedalekých kopcích dokonce napadl sníh, ale přemáhám se a pruty ve čtyři letí do vody. Po hodině přichází záběr a rozespalý vyskakuji ze spacáku, rychle navléct broďáky a běžím k prutu. Kapr si to zamířil do zátočiny s rákosím a vlasec o něco drhne. Po brutálním přetahování nakonec řeže šokovku těsně nad montáží a je pryč. Rychle navázat kompletní novou sestavu, pod hák našít craba na panáčka, pva s drceným boiliesem a už to letí do vody.

Ráno se vrací kolega který potřeboval v noci odjet, tak mu u ranní kávy líčím ranní  příběh. Počasí se ještě zhoršilo, prší a fouká studený vítr a nezbývá nám nic jiného, než být zalezlý každý ve svém brolly. To se podepisuje i na kapři aktivitě a jsme oba bez kontaktu. Ve středu se mi za celý den podařili dva kapři na dipovaného Pinkiho a po zbytek výpravy jsem se pouze trapil.

článek Jarní tažení Infinity Baits

Počasí udělalo své a kapři přestali úplně reagovat.  Sice náročné podmínky ale aspoň se něco podařilo a mi si mohli užívat přírody a vypadnout tak z města od reality. Od poslední výpravy uběhl týden a my znovu stanuli na břehu naší krásné svazovky. Počasí se tentokrát umoudřilo a okolní příroda zcela ožila a jaro bylo v plném proudu.

K vodě jsem vyrazil hned v neděli večer po práci, klasika, naložit vozík a hurá za dobrodružstvím.  Na výpravu jsem si po zkušenostech bral Monster craba a Stinkyho, kterého jsem chtěl vyzkoušet.

Tentokrát sme chytali na opačné straně pískovny.  Za celé pondělí se nepodařil ani jediný kontakt s rybou ,tak po domluvě o půlnoci balíme a tlačíme vozíky na druhou stranu na mělčiny. Noční přejezd proto, abychom mohli v  úterý hned ve čtyři ráno nahazovat a mít tak plnohodnotný lov. Že jsme udělali dobře se potvrzuje hodinu a půl po náhozu a po  30 minutovém souboji mi Zdeněk podebíra kapra.

Radujeme se a rychle jdeme kapra zhoupnout na váhu, ta nám ukazuje 18,60 kg... no paráda, první kapr a hned takový, pár fotek a s poděkováním za krásný zážitek a souboj vracím kapra vodě.

článek Jarní tažení Infinity Baits

Změna místa ryba jistá....

Šupi zabral na dipovanou kouli stinky doplněnou plovkou stejné příchuťe. Den ubíhá a další záběr se již nekoná.

Středeční den je ve stejném scénáři bez záběru, tak navazuji pouze plovku stinkyho a společně s drceným boiliem v pva punčošce nahazuji. Zvedá se vítr a fouká přímo na nás, tyhle podmínky mám moc rád, tak v klidu čekám co se bude dít. Záběr na plovku se dostavil poměrně brzy, ale jednalo se pouze o cejna.

Znovu nabíjím pva a stejnou montáž nahazuji do stejného místa.  Po zbytek dne si vaříme dobroty a čekáme na večer.

Večer se vítr úplně zklidnil a bylo příjemné teplo.  V dálce se vyhodilo pár kaprů a záběr byl ve vzduchu cítit víc a víc. Z rozečtené knížky ve svitu čelovky mě vyrušil zvuk mého Flajzaru. Swingr mírně do padáčku ale hned se začal zvedat a cívka několikrát procvakla. Tenhle souboj jsem si užil úplně maximálně, několikrát byl kapr přímo před náma a nedělalo mu problém si odjet dalších 40 metrů do strany. Ruka mi pomalu odumírala, ale tuhle rybu prostě musím mít na podložce.  To se po dlouhé zdolávačce daří a my si se Zdeňkem mohli zakřičet "huráááá"...

Šupík vážil rovných 21 kilo a jsem v euforii, tohle jsem nečekal.

Večerní 21 kilové torpédo

Dokumentace, pusa na rozloučenou a BYE BYE kamaráde. Panáček na oslavu a jelikož už byla skoro půlnoc, tak vytahuji zbylý prut a jdu spát.   V hlavě si před spaním promítám tenhle zážitek a po chvilce spokojeně usínám.

Celý čtvrtek se nic neděje, jen Zdeněk zdolává nějaké dorostence.  Navíc začínají najíždět další a další rybáři tak s aktivitou ryb už moc nepočítám. Záběru se i přes to dočkávám v pátek ráno chvilku po náhozu a opět si užívám souboj, kde mi protivník nechce dát ani metr vlasce zadarmo.

Tentokrát je to krásný 13ti kilový šupík. Opět na panáčka Stinkyho.

Bojovný třináctikilák

Tahle příchuť jim tu prostě jede.

V sobotu ráno balíme a vyrážíme k domovu. Tuto výpravu a celé jaro jsem si tu maximálně užil a již je čas se s místní vodou rozloučit a své kroky směřovat  pod Pálavské kopce, kde pomalu přichází jejich čas.