Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

PODZIMNÍ KRŮČKY II

30.12.2020

report Podzimní krůčky II Infinity Baits

Ahoj a dobrý den přátelé a kamarádi, dovolím si krátký report od vody. Volné pokračování mých prvních podzimních krůčků.

Takže zas a znovu jsem na oblíbeném úseku Labe. Vybaluji si proutky a chystám nezbytnosti i zbytnosti k lovu kaprů. Mám jasno, co dám pod háček. Boilies N1 je sázka na jistotu, ale tady mi funguje perfektně Monster Crab a příchuť Jahoda/Ryba.

Jelikož rád s rozvahou kombinuji příchutě, tak poslední dobou je mým rituálem mít na jednom návazci velkou dipovanou kuličku Smoked Salmon nebo N1 se 14mm velkými plovkami a to hlavně Pinky, Švestka, N1. Na druhý návazec napichuji dvě potápivé kuličky a i teď, na přelomu listopadu a prosince v už dosti chladné vodě, mi stále nejvíce fungují i dvě 24mm dipované boilies. Tuhle velikost boilies volím samozřejmě podle rybí aktivity, začínám s 18mm. Jinak tomu nebylo ani teď.

Prvního kapra zdolávám 40 minut po náhozu. Jedná se o šupíka velikostně kolem 45cm. Tuhle sortu jsem brzy neměl příliš v lásce. Ano, mám radost, když to bere, ale přátelé, za šest hodin lovu vytáhnout cca 15 kaprů v této velikosti, i přes všemožnou snahu o selekci… No byla to legrace, ale bylo toho dost.

Přes odpoledne byl klid a já měl na jednom návazci 24mm boilies s plovkou a na druhém dvě 24mm kuličky. K večeru se to láme a mám první rybu kolem 7 kg, to je super. Jako super neshledávám skutečnost, že mě zlobí akumulátor ve foťáku a já si s tím lámu chvilku hlavu, abych v zápětí ten problém za stejnou hlavu zahodil.

Ve 21:00 jsem byl už unavený a chtěl pruty stáhnout a chystat se do spacáku, ale mám ještě záběr a po chvilce zdolávám velkého kapra. Při bližším pohledu na kapra v podložce se mi nezdá jeho nateklá hlava a oko. Asi nějaká choroba. No pro zajímavost fotím kapra na mobil a ještě ho vážím. Ačkoli je očividně nemocný, na nutkání se krmit mu to neubírá, 15 kg čisté váhy a šup, už se koupe v řece.

Druhého dne z rána začíná vše jako dne předchozího a kolem poledne mám na břehu dalších sedm kaprů kolem váhy 4 kg. Do toho mumraje zavítal i šupík s váhou 9 kg a dva krásní lysci.

Pozdě odpoledne odjíždím na jeden den domů. Po pracovních povinnostech se vracím zpět a ouha na mém místě sedí rybáři. Sedám si o sto metrů dále proti proudu a nikde jinde kolem ani noha. Připravuji si návazce a poslouchám rádio, po očku pozoruji i rybáře vedle. Ty jsou stejně jako já bez záběru. K večeru to vzdávají a balí se. Pomalu se stmívá a já nelením a hned se přesouvám. Nahazuji tam, kam vždycky a ani ne za dvě hodiny zdolávám šupíka zase kolem 3kg.

Druhý den ráno si po nahození nestíhám ani uvařit čaj - ihned mám záběr, a tak vypínám vařič a beru do ruky prut. Konečně je cítit na druhé straně prutu odpor, a tak mi srdce plesá nad lepším úlovkem, i když člověk nikdy neví, co tam ten kapr vyvádí. Podebírám slušnou rybu a právě přijíždí na vedlejší flek rybář. Kapříka vážím a má krásných 18 kg, polévám ho vodou a přikrývám ho přehozem na podložce. Rychle beru foťák a blesk… no a je tu kolega od vedle s nabídkou, která nelze odmítnout. Říká mi: "Čus, chceš s ním blesknout?". „Ano“, moc děkuji. Ještě jsem byl vyzván, ať jdu malinko s rybou blíže, ale zas byla trable se zlobící baterkou ve foťáku, tak toho necháváme a ryba pomalu odplouvá. Chvíli na to měním baterku ve foťáku za funkční a s kolegou si povídáme. Ukazuje mi mraky krásných ryb, které v průběhu podzimu stačil nachytat. Ještě jednou díky Dominiku.

report Podzimní krůčky II Infinity Baits report Podzimní krůčky II Infinity Baits report Podzimní krůčky II Infinity Baits

Ten den, jak když utne. Žádný kapr už nezabral a já měl před sebou jen další den, a pak na delší dobu nebudu mít na ryby čas. Rozhodl jsem se, že zase trochu zjemním a použil na návazce 18mm boilies Smoked Salmon a N1. Tu noc jsem se krásně vyspal, a tak je ráno skvělé. Přátelé, já nemohl vylézt ze spacáku, jak teplo mně tam bylo.

Nahazuji až kolem sedmé. Je klídek, velmi nízký průtok, vajíčka na slanině…

Ještě přehazuji a dokrmuji a už mi jede pravý prut, kde mám dvě dipované kuličky Smoked Salmon. Během chvilky je na břehu šupík, přemýšlím, že se s ním vyfotím. Ani se nestačím rozhodnout a mám další záběr. Nejdřív jsem chtěl prvního kapra rychle pustit, ale vzhledem k tomu, že druhý prut jsem měl asi 20 metrů od břehu, rozhodl jsem se zdolat druhého. Třeba mi i pláchne, že? Byla to bleskovka, mám dalšího šupíka a už tam jsou dva :D děkuji za double a fotím si je jen v podložce a oba rychle pouštím.

Další akce se mi naskytla v podvečer, kdy mi na 24mm velké boilies N1 s malou plovkou Pinky zabral krásný jemný řádkáč. Radost obrovská, fotím se s ním s bivakem za zády.

Další noc u vody si nemohu dovolit, a tak se po tomhle řádkáči balím, nasedám do auta a už se těším na další kaprařinu.

Pokud jste dočetli až sem, tak moc děkuji.

Přeji jen krásné zážitky u vody.