Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

NÁROČNÉ PODMÍNKY

8.11.2020

Září bývá pro kapraře jedním z nejproduktivnějších měsíců. Když jsem dostal příležitost koncem tohoto měsíce vyrazit na týden k vodě, neváhal jsem a plný očekávání vyrazil na břeh jihomoravského moře, kde plave plno nádherných ryb.

Tentokrát jsem z našeho tradičního týmu vyrazil jen já, ale hned druhý den se ke mně připojil samotný majitel Infinity Baits, Petr Pudil. Dlouho jsme se domlouvali, že se k nám někdy přidá a konečně mu to vyšlo.

Celkem dlouho jsem váhal nad výběrem místa, ale když jsem měl možnost vystřídat známé na místě, kam jsem již dlouhou dobu chtěl a nedostal se tam od jara 2018, bylo jasno.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Náročný terén je pro tuto část nádrže typický.

Po navezení věcí vozíkem na místo jsem se pustil postupně do příprav. V telefonu jsem sice měl pár zajímavých míst uložených pomocí v GPS aplikaci, ale chtěl jsem prostor před sebou prozkoumat důkladněji. Nakonec jsem pro jeden prut vybral již uložené místo ve vzdálenosti 370 m od břehu, kde byla větší hrana a za ní tvrdá lavice. Druhý prut jsem se rozhodl vozit až na 530 m, protože cca dvoumetrová úzká a táhlá lavice, kterou jsem našel, mě přitahovala jako magnet.

Odpoledne byla kulička Smoked Salmon společně s plovkou švestka i panáček N1 na svých místech a já se těšil na první akci.

Kapři mě nenechali dlouho čekat. Hned po pár hodinách se swinger poprvé přilepil k prutu a cívka navijáku se dala do pohybu. Těsně před soumrakem jsem si ke břehu přivezl hodně slušnou rybu a než jsem se nadál, už jsem seděl opět ve člunu a jel si pro dalšího. I druhá zdolávačka klapla a k první rybě, kterou jsem nechal v rychlosti odpočívat v saku zapnutém za kotvení pro člun, jsem přivezl dalšího. Začít dablem 16 kg a 15,1 kg se mi opravdu ještě nikdy nepodařilo.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Začátek výpravy byl luxusní.

První ryba z bleskového začátku.

Prvních pár hodin u vody a druhá ryba z kategorie 15+.

Večer se mi ještě podařilo ulovit dva menší kapry, které jsem pustil hned na vodě, ale následující den už bylo vše jinak. Pruty úplně mlčely a jedinou zajímavostí bylo, že dorazil Petr, který se stal na týden mým parťákem. Na vodě vše zmapoval a vyvezl své pruty nalevo od těch mých.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Tentokrát mi na výpravě dělal společnost šéfkuchař IFB Petr Pudil.

Další aktivita přišla až třetí den ráno a opět to byly dva slepené záběry na mých prutech. Vyrazil jsem pro prvního, a když jsem na vodě zdolal pěkného lysce, tak se mi rozjel i druhý prut. Petr ho vzal a vyjel směrem ke mně. Na vodě jsem mu předal rybu a jel zdolat do vzdálenosti přes půl kilometru druhou. Vlasec jsem sice vykotvičkoval ze dvou vázek, ale na konci byla montáž ve tvrdém bez sebemenší šance na úspěch. No nic, vrátil jsem se na břeh a udělal si fotku s 11,5 kg lyscem, který si smlsnul na kombinaci Smoked Salmon + pop-up švestka.

Lysců jsme moc nepřelstili, tento byl výjimkou.

Vzhledem k teplému a slunečnému počasí to přes den píplo jen občas a většinou pouze malé ryby. Výjimkou byl Petrům 13 kg těžký šupináč, který mu vykouzlil úsměv na tváři.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Petr a jeho výstavní třinácterák.

S rybami maximálně do 10 kg jsme bojovali až do noci, kdy se mi povedl jeden o něco větší. Těsně před půlnocí jsem si na závěr dne vyfotil pěkného šupináče 11,5 kg.

Po delší době jsem si zase sáhl na jednoho lepšího.

Můj vzdálenější prut nebyl tak produktivní, jak bych čekal. Bylo potřeba něco změnit. Důkladněji jsem místo prozkoumal a rozhodl se o několik metrů změnit místo pokládky montáže. Tato změna mi hned přinesla záběr. Opět jsem musel kotvičkovat, protože se cestou nacházelo mnoho vázek. Ve větru a vlnách se na mě vynořil cca desetikiláč. V tu chvíli jsem věřil, že je to dobrý signál a doufal v nějakého místního velikána.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Počasí bylo jako na houpačce.

Počasí začalo být jako na houpačce a velké ryby jsme nemohli k záběru přemluvit. V dešti a větru jsme jezdili stále pro menší ryby a nepomáhaly ani 30 mm koule podpořené plovkou.

Až pátý den výpravy to konečně zase vzal ten pravý. Z více než půl kilometru vzdálené lavice mi příposlech hlásí nekompromisní jízdu. Jsem přesvědčený, že to bude dobrá ryba. Jedu ve svitu čelovky po klidné hladině, vykotvičkuji vlasec ze dvou překážek a dostávám se až nad rybu. Začíná parádní přetahovaná, ze které nakonec odplouvám jako vítěz a vezu si ke břehu krásně stavěného šupináče. Kapr měří téměř metr a váží přesně 18 kg. Tuhle rybu jsem si opravdu vybojoval a udělala mi velkou radost.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Vydřená ryba, která vzala Salmona se švestkou a udělala mi obrovskou radost.

Následující den jsme se prali s tvrdými podmínkami a dva nadějné záběry jsem bohužel nedokázal proměnit v úspěch. Nic jsem nevzdával a opět umístil pruty, co nejlépe v těžkých podmínkách šlo.

Další lepší ryba se povedla až před půlnocí Petrovi. Byl to šupinatý dvanácterák, kterému zachutnal Smoked Salmon s pop-up banán.

článek Náročné podmínky Infinity Baits

Petr a jeho další pálavský zářez.

Sedmý den ráno už byl pro mě poslední a na rozloučenou jsem ještě zdolal šupináče odhadem 10-12 kg, kterého jsem proti velkým vlnám nechtěl vozit až na břeh a hned ho vypustil z podběráku zpět. Do odpoledne už pruty mlčely a musím říct, že jsem se po této výpravě v extrémních podmínkách už celkem těšil domů.

Poslední snídaně v podobě vloček s proteinem a nezbytné kávy.

Petr, kterému ke konci výpravy přijela Šárka, ještě jeden den zůstal, ale žádný větší kapřík už se mu také nepovedl.

Tentokrát to byl boj o každou slušnější rybu, takže si těch pěkných ryb opravdu vážím, byly totiž opravdu vybojované.