Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

PRÁZDNINOVÍ KAPŘI

28.9.2020

Závěr prázdnin je u mě vždy spojen s poslední letní výpravou někam na velkou vodu. Letos jsem si na tuto akci vyčlenil celkem 8 nocí, které jsem strávil na břehu mé nejoblíbenější svazové vody, kde jsem toho prožil už opravdu hodně.

Hned při balení věcí jsem narazil na pár problémů s výbavou, které jsem musel nejdříve vyřešit. Nebylo to na dlouho a v úterý dopoledne byly všechny věci v autě, člun na střeše a po hodině cesty už jsem parkoval u nádrže.

Místo, na které si už dlouho brousím zuby, bylo opět obsazené, takže nezbylo nic jiného, než přejet o kousek dál na úsek, který navštěvujeme velmi často. Problém nastal na příjezdové cestě, která byla deštěm rozbahněná a vypadala dost nebezpečně. S vědomím, že mám 4x4 jsem dlouho neváhal a vjel na cestu. Bláto se mi po chvilce nalepilo na vzorek pneumatik a z mého auta se staly neovladatelné sáně. Ze všech problémů, do kterých jsem doklouzal, mě naštěstí auto dokázalo vytáhnout a dojel jsem až na místo, kde se dá zaparkovat.

Kvůli dešti jsem musel se stěhováním věcí k vodě počkat až do odpoledne, kdy se konečně počasí umoudřilo. Nastal tradiční kolotoč chystání věcí a hledání nových míst. Díky mobilní aplikaci Fishing Points je hledání lovných míst podstatně jednodušší a mohu v klidu najet na uložený GPS bod, kde začnu krmit a pokládat montáže. Pokud jsem na místě novém a najdu zajímavé místo, hned si ho ukládám, abych ho příště zase mohl využít a nemusel znovu zdlouhavě hledat podle echolotu.

Kolem páté hodiny odpolední jsem měl vše připraveno na břehu, zakotvený člun a montáže vyvezené na zajímavých místech. Většinou se na tomto místě snažím hledat alespoň nějakou anomálii, kde by bylo tvrdší dno a okolo nějaké vázky. V těchto místech se vyskytuje velké množství sláviček a další přirozené kapří potravy. Díky tomu se dá předpokládat, že se zde kapři rádi krmí a na tyto místa se pravidelně vracejí. Pro montáž s panáčkem N1 jsem zvolil tvrdou vyvýšeninu a druhý prut s panáčkem Smoked Salmon + pop-up Švestka putoval na tvrdou lavici. Obě místa byla ve vzdálenosti cca 350 m od břehu.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Tohle místo člověka dokáže okouzlit.

Navečer přijel kamarád Zdeněk a usadil se pár desítek metrů ode mě. Pomohl jsem mu s přípravami a do večera měl pruty ve vodě i on. Z večerní pohody nás vyrušil můj první záběr, který tentokrát přišel už tři hodiny od začátku lovu. N1 zachutnala cca 70 cm dlouhému kapříkovi, kterého jsem pustil rovnou na vodě a téměř neporušenou nástrahu položil zpět na úspěšné místo.

Po dalších dvou hodinách se ozývá znovu stejný prut. Záběr je do padáku a s pocitem, že to bude menší ryba, zkouším zdolávat ze břehu. Hned po pár sekundách, kdy se ryba otočila a rozjela směrem od břehu, zjišťuji, že jsem se v odhadu velikosti mýlil. Už na nic nečekám, skáču do člunu, zapínám elektromotor na nejvyšší stupeň a jedu za rybou. Vše jde hladce, vlasec nikde nevázne a po chvilce se vedle člunu ukazuje plovák, který mám na šokovém vlasci. Začínám se opírat do prutu a pumpuji kapra k hladině. Ryba mi nechce dát nic zadarmo a trvá několik minut, než kapra poprvé zahlédnu. V podběráku mi nakonec končí velmi slušná ryba, kterou upevňuji za zrcadlo člunu a vezu ji ke břehu. Tam zjišťuji, že jsem měl záběr i na druhý prut. Kapra přehazuji do vážícího saku, upevňuji na vodě za kotvení pro člun a vyrážím pro dalšího. Tentokrát je to menší lysec, takže ho rychle pouštím, pokládám montáž zpět a jedu ke břehu. Až když vynáším kapra přes kamenný val do podložky, zjišťuji, že je to opravdu těžká ryba. Po prvních pěti hodinách lovu mi nakonec váha hlásí 22,8kg čisté váhy a šupináč s délkou 110 cm je mým novým délkovým osobákem. Tohle je opravdu začátek z říše snů…

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Po pěti hodinách lovu si na panáčkovi N1 smlsnul necelých 23 kg těžký a 110 cm dlouhý tank.

Druhý den ráno začíná také parádně. Další akce na vyvýšenině, kde úřaduje N1. Po dalším souboji na vodě podebírám opět pěknou rybu. Tentokrát je to 14,5 kg těžký a 90 cm dlouhý šupináč, který se přijel krmit ještě před rozedněním.

Další slušná ryba, která zabrala před rozedněním.

Dopoledne přijela rybářská stráž a provedla u nás kontrolu. Vše jsme měli v pořádku a po krátkém rozhovoru o rybí aktivitě jsme mohli pokračovat v lovu. Celý den se bohužel můj příposlech vůbec neozval. Na další signál jsem musel čekat až do setmění. Kapra kolem 8-10 kg jsem rychle vypustil na vodě a vrátil montáž zpět. Kolem zakrmeného místa bylo poměrně rušno a čekal jsem další brzký záběr.

Nemýlil jsem se a těsně před půlnocí se dává do pohybu opět montáž s nástrahou Smoked Salmon + pop-up Švestka. Přes 13 kg kapřích šupin mi udělalo na závěr dalšího dne radost a na svém kontě jsem měl už třetí krásnou rybu.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Smoked Salmon s pop-up Švestka zachutnala výstavnímu šupináči.

Nadcházející ráno potvrdilo, že v tuto dobu se tady kapři krmí opravdu rádi a přišly mi postupně záběry na oba pruty. O jednu rybu jsem bohužel přišel ve vázce, ale druhou jsem si přivezl na břeh, abych mohl zdokumentovat dalšího šupináče s váhou 11,3 kg.

Kapři byli na začátku výpravy aktivní pouze večer a ráno, což potvrdil další kousek z kategorie 11+.

O pár hodin později mám první záběr za světla a také první pořádnou jízdu přes brzdu. Podle záběru je mi jasné, že to bude lepší ryba a kolem deváté ráno si vychutnávám zdolávání mezi paprsky slunce. Vše klaplo a o pár minut později už na břehu dokumentuji rybu, které do osmnácti kilogramů chybí opravdu málo.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

První rybou, která se nechala k záběru zlákat za světla, byl tento 17,7 kg těžký bojovník.

Odpoledne přijela má rodina. Lůca s Robinkem se mnou zůstali do druhého dne, který byl však krizový. Robin měl žaludeční potíže a díky začínajícímu horku to opravdu nebylo nic moc. Podobné problémy jsem začal pociťovat i já a proto jsme se domluvili, že raději odjedou domů. Navečer mi už bylo opravdu zle a musel jsem i zvracet. S oteplením ustala i kapří aktivita, takže jsem mohl odpočívat.

Ráno mi bylo pořád dost špatně a při zdolávání menšího lysce mi bylo jasné, že to dál nepůjde. Navečer přijel parťák Jarda a domluvili jsme se, že zatím bude lovit na mé pruty, kde byla větší šance z rozkrmených míst.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Když jsem ze zdravotních důvodů nemohl pokračovat v lovu, věnoval jsem se focení.

Během následujícího dne se obě místa rozjezdila a Jarda ulovil několik kaprů na mé pruty. Bohužel všechny ryby byly z kategorie do 10kg. Fungovali jsme jako tým. Já jsem na břehu pod přístřeškem chystal nové krmení, připravoval něco k jídlu, Jarda obsluhoval pruty a jezdil zdolávat. Oba pruty jsme po domluvě přezbrojili na panáky s 30mm koulí, abychom eliminovali záběry od menších ryb.

Další den se mi konečně udělalo lépe a rozhodl jsem se vrátit k lovu na 100%. První výjezd za poměrně těžkou rybou sice dopadl neúspěšně a přišel jsem o ni, ale následující záběr na panáka N1 jsem už proměnil v pěkného šupináče přes 13 kilogramů.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Dlouho jsem to bez prutu v ruce nevydržel a výsledkem mé snahy byl další pěkný kapr 13,3 kg.

Odpoledne jsem na břeh přivezl další rybu přes 10 kg a tentokrát to byl konečně první větší lysec, kterého jsem si zvěčnil na památku. Lysců je na této vodě mnohem méně než šupináčů, ale boilies N1 jim opravdu chutná a na tuto nástrahu jsem jich pochytal už opravdu dost.

Konečně první větší lysec…

Po několika menších, ale krásných rybách, které se povedly Jardovi, se k nám připojil Libor, který je dalším členem IFB týmu. Jarda nezahálel ani chviličku a odměnou mu byl výstavní šupináč s váhou 12,5 kg, který konečně zvedl jeho váhový průměr.

Těsně před půlnocí dorazil i Aleš, který zkompletoval náš čtyřčlenný moravský tým IFB. Chvíli jsme poklábosili, zalehli a těšili se, co nám přinese následující den.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Večery jsou na tomto místě opravdu kouzelné.

Hlavně u mě a Jardy bylo i nadále záběrů poměrně dost, ale nemohli jsme se dostat k větším rybám. Neustále nám i velké nástrahy sbírali kapři v rozmezí 7 – 10 kg.

Až předposlední den jsem to konečně prolomil a zdolal dalšího třinácteráka. Záběr přišel s východem slunce a mohli jsme vše zdokumentovat v parádním světle. Akce se konala i u Aleše a ten si připsal krásnou osmnáct kilogramů těžkou rybu.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Další pěkný úlovek, který mi zpříjemnil ráno.

Můj a Zdeňkův poslední večer jsme zakončili skvělou večeří, kterou jsme si nechali přivézt z nedaleké restaurace, probrali další rybářské plány a šli se prospat na poslední den, který nemá rád snad žádný kaprař.

Před mým odjezdem se ještě Alešovi povedl pěkný patnácterák a ve velkém větru, který se přihnal, přišel rozlučkový záběr i mně. Rybu jsem musel zdolávat ze břehu a nakonec jsem lysce kolem deseti kilogramů vyřízl dva metry před podběrákem.

článek Prázdninoví kapři Infinity baits

Pro mě už výprava končí, kluci z týmu ještě zůstávají a zkouší přemluvit k záběru místní mohykány…

Sice náročný, ale opět plodný týden u vody pro mě skončil. Pochytal jsem krásné ryby, dostal se ze zdravotních problémů a užil si několik dní ve společnosti skvělých kamarádů. Kluci ještě zůstali pár dní u vody a já se mohl vydat spokojený zpět za svou rodinou, které moc děkuji za to, že mi tyto mé výjezdy umožňuje.