Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Z NULY NA STO

2.8.2020

S koncem školního roku mi začíná prodloužený týden dovolené. Netrpělivě jsem několik dní předem sledoval předpověď počasí. V letním horku na delší výpravy nejezdím, ale pokud nehlásí žádný extrém a teploty se drží v rozumných hodnotách, vždy rád uskutečním nějaký letní lov.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

I letní kaprařina má své kouzlo.

Tentokrát je to speciální, protože mě na výpravu doprovázela Lůca a náš Robinek, kterého čekaly první noci u vody v životě. Zůstaly se mnou první dvě noci a ještě další dvě na konci výpravy. Zvládli to oba velmi dobře a jsem moc rád, že se Robinovi u vody i v bivaku líbilo.

Nebylo vůbec jednoduché dostat do auta všechny potřebné věci, ale podařilo se a mohli jsme vyrazit. Hned první den dorazil také kamarád Pavel, který téměř celou dobu chytal vedle mě.

Byli jsme na místech, které velmi dobře znám, takže nebylo složité najít ta správná místa pro lov. Smoked Salmon s plovkou Švestka jsem umístil na tvrdou lavici a a N1 mezi vázky na menší tvrdou hranu.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Mé oblíbené pop-up N1 a Švestka.

Pavel hned ze startu pochytal pár pěkných ryb, ale u mě bylo úplně mrtvo. Kapři asi chtěli, abych se mohl v klidu věnovat rodině a za celou dobu, co byli se mnou u vody, jsem neměl ani potah. Užili jsme si pohody, a když odjeli, začal jsem se na ty kapří potvory více zaměřovat.

Tyhle ranní scenérie prostě musíš milovat.

První akce u mě přichází až po třech dnech lovu, kdy krásný tmavý šupináč neodolal panáčku N1. V ten moment jsem si vůbec nemohl ani představit, co tato ryba odstartuje za krasojízdu.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

První ryba, která rozjela kolotoč záběrů.

Po pár hodinách to rozjíždí na stejnou nástrahu kapr přes 13kg. Mlčet dlouho nezůstal ani druhý prut a Smoked Salmon s plovoucí nugetou Švestka zachutnal jednomu z místních krasavců. Letos jsem chytil už druhého nádherného řádkáče. Tentokrát to byla ryba lehce pod 16kg.

Vytřený šupináč přes 13kg.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Nádherný řádkáč, který neodolal kombinaci Smoked Salmon 24mm s nugetou Švestka.

Ryba, která si prostě zaslouží fotit z obou stran.

Ještě ten samý den odpoledne dostávám dokonce záběr na oba pruty současně. S prvním jedu na vodu já a s druhým o chvilku později Pavel. První kapr byl z kategorie násadových, takže ho hned pouštím, jedu směrem k Pavlovi a beru si druhý prut. Kmenový vlasec je sice ve vázce, ale po chvilkové práci s kotvou už si ho v klidu dojíždím. Z pod hladiny na mě vykoukne další zajímavý lysec a přijímá pozvání před objektiv fotoaparátu.

Další netradiční lysec.

Záběry nekončí ani ve večerních hodinách. Tentokrát však jednu rybu ztrácím ve vázce a druhý kapr je lysec kolem 70 cm. Na další lepší rybu si musím počkat do rána. V akci opět prut s N1 a zapisuji na své konto dalšího pěkného šupináče cca 11kg.

Jedenácterák na N1.

Dopoledne mám u břehu další dabl v podobě šupináčů 15 a 12kg. Je neuvěřitelné, jak jsou ryby od rána do oběda aktivní. V podstatě nestíhám nic jiného než vyvážet a zdolávat další ryby.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Další ryba nad 15kg tentokrát na panáka N1.

Druhý dvanáctikilogramový kapr z dablu.

V odpoledním klidu se konečně dostávám také k návazcům, které začínají být v mém pouzdře nedostatkovým zbožím. Daří se mi umotat čtyři kusy do zásoby a hned jsem o něco klidnější.

Další den přichází pár záběrů také Pavlovi, kterému pruty nějakou dobu mlčely. Můj levý prut se Smoked Salmon se rozjíždí tentokrát až odpoledne a po zdolávačce z lodi vezu na břeh další rybu přes 15kg. Kapra jsme za pěkného slunného dne nafotili rovnou ve vodě.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Frekvence záběrů se zase stupňuje, mám na břehu další patnáctku.

Sotva jsem ho pustil, roztáčí se opět cívka úspěšné udice. Focení na břehu se tak po krátké chvíli opakuje. Hned po hodině dokončuje neuvěřitelnou sérii tří záběrů na stejnou udici další krásně vybarvený třinácterák.

Za slunného dne fotíme další pěknou rybu ve vodě.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Třetí ryba z bleskové série záběrů.

Bez kontaktu zůstávám maximálně 2 hodiny a už zase skáču do zakotveného člunu a vyjíždím na další zdolávačku. Po sérii šupináčů se mi daří podebrat opět pěkného lysce přes 13kg.

Další parádní lysec přes 13kg před objektivem.

Tohle všechno už sleduje parťák z IFB teamu Aleš, který mi dovezl další baterii k motoru a zůstal u nás do rána na návštěvě. V podvečer tak mohl asistovat u focení mého dalšího šupináče přes 15kg.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Přidávám další rybu, která přesahuje hranici 15kg.

Hned další ráno si pochutnával na boilí Smoked Salmon další 13,5kg těžký lysec a neodolal ani kuličce, která byla pod háčkem zvýrazněna plovoucí švestičkou. Přišel v ideální denní dobu a mohl jsem si udělat na památku fotku těsně před východem slunce.

Lysce mám opravdu rád a vypadá to, že i oni mě.

Přes den bylo opravdu horko a také kapří aktivita pomalu opadla. Odpoledne se přihnala změna počasí, rozfoukal se silný vítr a na vodní hladině to odneslo několik lodí. Jedna neovladatelná plachetnice nám bohužel spuštěnou kotvou upálila všechny čtyři pruty. Znamenalo to pro mě hektický podvečer, protože jsem musel vše znovu nachystat a k tomu mi ještě přijela rodinka. Sice to bylo chvílemi o nervy, ale vše se podařilo zvládnout a připravit.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Vítr většinou znamená aktivitu, ale také umí způsobit spoustu problémů.

Vítr nepolevil ani přes noc a neustále zkoušel kvalitu kotvení mého člunu. V tom největším sajgonu mi přichází padák na Smoked Salmon 24mm s plovoucí nugetou Švestka. Rozhoduji se, že rybu zkusím přitáhnout ze břehu, protože vyjet na vodu by bylo už velké riziko. Vše jde celkem dobře a vítr, který se opírá do vlasce, mi společně s plovákem pomáhá udržet rybu dostatečně nade dnem, aby mi montáž o něco neuřízla. Po několika minutách přichází první velký výpad a já teprve v ten moment zjišťuji, že to bude hodně slušná ryba. Když mám rybu pár metrů od břehu, nastává problém s podebráním, protože vlny, které narážejí do kamenné hráze, dělají s podběrákem v Pavlových rukou pěknou neplechu. Pavel ale nic nepodcenil, nasadil broďáky, díky nim se mohl dostat kousek dál od břehu a zajet podběrákem pod kapra.

V závaru adrenalinu si oba vítězně zařveme a pokládáme kapra do podložky. Je to sice nízký, ale velmi dlouhý šupináč. Ryba je opravdu zvláštně zbarvená a její přední část je lehce do červena. Při tom velkém počtu záběrů jsem pořád doufal v pořádného mamuta a on konečně přišel. Váha ukazuje velmi slušných 19,3kg a jeho délka je úctyhodných 106cm. Následuje rychlé focení a kapra vracíme do rozbouřeného živlu.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

106 cm dlouhý parník, který zabral v tom největším větrném pekle.

Další den ráno řeším problém s kotvením a utržený člun. Lano už dosloužilo a bude potřeba ho vyměnit. Zrovna, když tahám člun navalený na kameny a snažím se ho stabilizovat, rozjíždí se mi jeden z prutů. Než vše dostanu pod kontrolu, ryba mi to někde uřízla a následné hledání plováku ve vlnách bylo neúspěšné. Nedá se nic dělat, je to tady tvrdé, ale jsme na to zvyklí. Vše opět navázat a dopravit zpět na „hotspot“. Aby toho nebylo málo, v příposlechu se mi něco odlomilo a signalizuje jen jeden prut. Vše se mi daří opravit za pomoci nože, izolačky a utěsnění z kousku molitanu.

Po několika menších kaprech opět nasazuji 30mm koule na panáčka. Zatím jsem na tyto granáty neměl tuto výpravu záběr, ale musel jsem ty menší už nějak omezit. Po pár hodinách dostávám první jízdu na třicítku a v silném větru podebírám ve vlnách šupináče cca 11kg. Rybu v těch podmínkách ani nevezu na břeh, pouze rychle přebíjím návazec a pokládám montáž zpět.

Čas u vody utíká neskutečně rychle a mám před sebou poslední večer. Je nádherně, vítr ustal, Robin v klidu spí a my s Lůcou si u studeného pivka vychutnáváme západ slunce.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Poslední večer si opravdu užíváme.

Pohodičku nám naruší padáky na oba pruty. První záběr byl úplně bez ryby a druhý způsobil menší lysec. S tím se však nehodlám spokojit a toužím ještě zapsat nějakou rozlučkovou rybu.

Večerní idylka.

Na akci si musím ale počkat až na brzké ráno. Hned jak se vracím z vody s první rybou, rozjíždí se i druhý prut. První rybu nechávám v prostorném saku upevněnou za bojku pro kotvení člunu a vyrážím pro druhého. Po pár minutách vezu ke břehu dalšího pěkného šupináče. Tento dabl 13,5kg a 11,2kg jsou pro mě poslední ryby výpravy a důstojným zakončením této červencové akce.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

První šupináč 13,5kg ze závěrečného dablu.

Druhý bráška do party.

Zažil jsem na této úchvatné nádrži další neobyčejnou chytačku. Z absolutní nuly jsem se odrazil k úžasné sérii záběrů od místních kaprů. Podařilo se mi zdolat celkem 16 ryb nad 10kg. Radost mi udělal přes 19kg těžký dlouhán, nádherný řádkáč těsně pod 16kg, několik krásných lysců 13kg+ a mnoho dalších bojovných šupináčů.

článek Z nuly na sto Infinity Baits

Se synkem a ženou jsme si to u vody užili a už se těším na další akci.

Mám také velkou radost, že mi na začátku výpravy i v jejím závěru dělala společnost moje žena Lůca a náš Robinek, kterého to u vody v přírodě moc bavilo. Těším se, že třeba za pár let budeme šupinaté poklady nahánět bok po boku. To ale ukáže až čas. Každopádně už se zase těším na konec srpna, kdy mě čeká další delší lov.