Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

ŘÍČNÍ KAPŘI

13.7.2020

Na letošní sezónu mám, přes výjimečný stav, docela dost času a proto se snažím využívat každé chvilky u vody. Po trápení na jezerech si jedu odpočinout na jednu svazovou řeku a pokusím se zde ulovit nějaké místní kapry. Opět jedeme společně s kamarádem Liborem a plánujeme na řece strávit deset dní. Vybrali jsme si poslední týden května a začátek června který patří na řece k top období.

Ideální kapří úkryty

Na vybraný úsek řeky se dalo dostat pouze po vodě, tak nám nezbývalo nic jiného než naložit člun a vyjet vstříc novému dobrodružství.

Spousty popadaných stromů daly tušit přirozené schovávačky pro kapry a volba pro následný lov byla jasná.  Pokládat to kousek přímo před ně.  Vezl jsem osvědčenou klasiku boilies  Smoked salmon ve 24 mm, které jsem následně přeléval lososovým olejem a tunil esencí téže příchuťe.

Článek Říční kapři Infinity baits

Esence Smoked salmon tomu dodala grády

Pro lov jsem zvolil dvě místa, jedno přímo před padlým stromem v hloubce 3,5metru a druhé místo u protější strany pod břehem ve čtyřech metrech na kamenitém dně.

První akce na můj prut přišla až čtvrtý večer lovu od spadlého stromu a my byli nuceni za kaprem vyjet na člunu a vytáhnout ho na volnou vodu dále od vázky. To se nám po chvilce ručkování, kdy nám kapr podjel větev, daří a odtahujeme ho dál od stromu. Silný říční bojovník mi nedal nic zadarmo, a po chvilce zdolávání uprostřed řeky končí v síti podběráku. Kapra vážíme, dokumentuje a jeho míry jsou  92 cm a 14,80 kg. Smoked salmon opět ukázal svou sílu.

Článek Říční kapři Infinity baits

První říční bojovník, který zabral od spadlého stromu

Další den ráno přichází záběr, tentokrát od druhé strany a zdolávám 8,5 kg šupíka, kterému zachutnala pro změnu  N1čka. Opět nahazuji do stejných míst a přikrmuji cca 30 koulí k montáži.

Od protější strany chodily jen menší ryby

Celý den se nic nedělo, tak grilujeme a užíváme si pobytu u řeky. Další  záběr přichází až při setmění, opět od spadlého stromu a výsledek v podobě 85cm a 16,50 kg nevytřené jikernačky jen potvrzuje, že jsme ve správnou dobu na správném místě. Opět zabodovalo boilies Smoked salmon, kterým jsem krmil asi 20 kuliček pár metrů před vázku.

Článek Říční kapři Infinity baits

Pořádně nafutrovaná říční jikra, která mi udělala velkou radost

Další den přijíždí kamarád Zdeněk, který s námi zůstane pár dní.  Tak se bavíme hraním karet a povídáním o kaprech.

Večer opět jako přes kopírák, přichází záběr od stromu a tentokrát vyrážíme za kaprem na člunu, protože vidím, že je vlasec někde zaháknutý.  Lehký švih prutem a vlasec je volný a dále směřuje na koryto k druhé straně. Tenhle souboj jsem si maximálně užil, kdy se kapr nedal vůbec odlepit ode dna.  Nakonec ho Libor podebírá a vyrážíme ke břehu. Míry 87 cm a 14,50kg živé krásy.  Fascinující říční ryba s neskutečným ocasním kormidlem.  Kapra pouštíme a dáváme panáčka na oslavu.

Článek Říční kapři Infinity baits

Další torpédo na Smoked salmona od stromu, které nás potahalo uprostřed řeky.

Do konce výpravy se mi podařilo ještě pár kaprů, ale jednalo se už o dorostence, nad které vyčníval jen lysec do deseti kilogramů. Čas u řeky utekl jako voda, nastal čas balení a návratu zpátky do reality.  Určitě se k řece opět vrátím, protože zdejší příroda a klid opravdu stojí za to.