Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.
google-site-verification: google179284dd45425613.html

MISE PÍSKOVNY

6.11.2017

Většina kaprařů na začátku rybářské sezóny plánují, kam by chtěli jet, které revíry navštívit a nastavují určité mety, které ryby by chtěli nachytat. Takto jsem plánoval i já s Petrem Pudilem. Po dlouhých debatách jsme se rozhodli co nejvíce výprav roku věnovat jedné soustavě pískoven v Jižních Čechách a zkusit z těchto vod vytěžit co nejvíc, jak velikostně, tak i počtem ulovených ryb. Plány byly obrovské, ale jak už to ta bývá, člověk míní, ale život mění. Pracovní povinnosti, do toho nám skočily rybářské veletrhy, kde jsme vystavovali a kde jsem vyplácal část dovolené, rodinné povinnosti, takže nakonec z těch plánovaných výprav nezbylo tolik, kolik jsme si původně plánovali.

Na tyto výpravy jsme jako nástrahy i návnady použili příchutě Salmon a Pinky, v průběhu roku jsme přidali ještě připravovanou novinku K2 kterou jsme testovali a dolaďovali.

První výpravu jsem absolvovali hned po rozmrznutí v dubnu. Jak se dalo předpokládat, voda byla velmi studená a to se odráželo i na aktivitě ryb. K několika malým kapříkům a cejnům, které jsme pochytali, se nakonec Petrovi povedl na boilie Pinky v pastě kapr 11,5kg. V takto studené vodě to byl úspěch.

Kapr 11,5kg na boilies Pinky v pastě

Druhou několikadenní výpravu se nám podařilo zrealizovat v půli května. Po počátečním rozhodování a objíždění pískoven s dalekohledem, kdy jsme zjišťovali, kde je obsazeno a kde volno, jsme nakonec zakotvili na jedné menší pískovně, která pro nás byla tak trochu neznámou. Petr zde byl chytat před léty a pro mě to byla premiéra. Krásná příroda, velké pozitivum, že jsme byli na pískovně úplně sami, ale co se týče rybí obsádky, velká neznámá. Vůbec jsme netušili, jaké poklady voda skrývá, o to větší to pro nás byla výzva.

Proběhlo tradiční nanosení věcí, nalodění na čluny a přejezd přes vodu na lovné místo. To, že jsme se celé vodě sami, jsme brali jako obrovské pozitivum, nejen že se můžeme pruty roztáhnout na celou vodu, ale nikdo nám svou činností ryby neplaší, což je na mnohých místech velkým problémem.

Článek Mise pískovny Infinity Baits

Po zmapování dna jsme byli lehce na rozpacích, až na pár zajímavých míst bylo dno spíše bahnité, ale s tím už se nějak popereme. Krmnou strategii jsme zvolili ke každému prutu jinou. Jeden prut jen s lehkou zásypkou k montáži, k druhému prutu masivnější krmnou kampaň. Nakonec se jako správná ukazála první varianta, přesto chycené ryby nebyly z váhové kategorie, kterou by jsme si představovali. Petr zdolal 2 kapry 7 a 8 kg na boilies Pinky, mě se povedl pěkný kapr 9kg na boilies Salmon. Tento, jestli dostane šanci dorůst, bude opravdu trofej, která udělá každému rybáři radost.

Šupík 7 kg na boilies Pinky

Šupík 8 kg na boilies Pinky

Řádkáč 9 kg na boilies Salmon

Další výpravu v podobě víkendu se nám podařilo zrealizovat v červnu, stejná sestava, jiná pískovna. Ryby už byly vytřené, čekali jsme, že budou žravé, což byla pravda. Strategii jsme měli jasnou, jeden prut na odhoz, jeden na vývoz. V průběhu jsme ji museli přehodnotit, bójky na odhoz mlčely a tak jsme všechny pruty stěhovali do větších vzdáleností. Celkem jsme se naveslovali, ryby braly hodně, bohužel malé, tak kolem 6-8kg. Klasický scénář: záběr, skok do člunu a na motor za rybou, vyháčkovat v podběráku, pustit, zkontrolovat montáž, položit do vody a na vesla zpět. A takhle pořád dokola. Už jsme ani nedoufali ve větší rybu, ale nakonec se podařilo. Petr měl záběr, nastal klasický scénář, ale... to zdolávání mu trvalo nějak dlouho, říkal jsem si, co se s ním tak crcá, ale kaprovi se do podběráku nechtělo. Tahal Petra po jezeře z jedné strany na druhou a já už se na břehu začínal nudit. Nakonec ho konečně navedl do podběráku. Ke břehu nejel na vesla, ale na motor a já si říkám: konečně fotitelná ryba. Jak se blížil ke břehu a já viděl, že se culí jak "sluníčko na hnoji", bylo jasné, že to bude zřejmě TOP ryba. To nám nakonec váha potvrdila. Krásných 21,6kg kapří krásy. Radost jsme měli všichni, proběhlo obvyklé focení a šup s rybou zpátky. Nakonec tenhle víkend nebyl vůbec marný. Bylo mi už jedno, že jsem se pořád trápil s dorostem.

Kapr 21,6kg na boilies K2

Na další návštěvu jsme si museli počkat měsíc. Je horko jak na Sahaře, všude lidí víc, než by si člověk přál. Přijíždíme na stejné místo a čekají nás 4 dny, které budou, jak doufáme, plné zážitků. Bójky umisťujeme rovnou do zadních partií, není čas ztrácet čas. Krmíme a pokládáme montáže. Opakuje se stejný scénář jako při minulé výpravě, ale váhový průměr se mírně zvedá. Taháme i ryby kolem 10kg, ale i ty pouštíme rovnou z podběráku. Zase makáme na člunu a doufáme, že přijde něco většího. Pak jsem se dočkal. Je pondělní vlahý večer, už není takové vedro, koupáči už dřepí doma u televizí a u vody je božský klid. Plynulá jízda, beru prut, na kterém mám nastraženého Salmona a skáču do člunu. Jedu vstříct kaprovi, dovíjím a udržuju kontakt. Když jsem poblíž, vypínám motor a začíná zdolávání. Je to bojovník, ale to jsou skoro všechny ryby na této vodě. Pár marných pokusů dostat kapra do podběráku, ale nakonec se to daří. Koukám na něj a říkám si, 12kg by mohl mít. Alespoň bude fotka. Vyháčkovávám ho a tahám do podložky ve člunu. Jedu ke břehu a po očku kapra pozoruju. Možná bude mít trochu víc. Když dojíždím ke břehu, Petr mi vítá slovy: Tak co? Odpovídám, že tak 14-15kg. Kapra ani nebereme na břeh, ve vodě ho přendaváme do vážícího saku a vážíme. Petr, který drží váhu směrem k sobě se začíná smát, prý jó 15kg, ten má víc. Nakonec po odečtení saku 18,6kg. A já ho málem pustil rovnou z podběráku !!! No, co budu povídat, radost byla obrovská. Pár fotek a padej zpátky domů.

Kapr 18,6kg na boilies Smoked Salmon

Do konce výpravy už nebylo nic zajímavého..... i když.... Petr při stahování jednoho z prutů podsekl tolstolobika. Komu se někdy povedlo podseknout rybu, tak jistě ví, že není vůbec jednoduché dostat rybu k podběráku. Je to jiný tah a zvlášť, když je to za ocasní ploutev, tak jak se to povedlo Petrovi. Ještě že byl člun ještě na vodě. Pěkně se zapotil, tenhle vodní filtr mohl mít něco mezi 20-30kg a vůbec se mu nechtělo spolupracovat. Ale po dlouhých minutách se nakonec podařilo a Petr si ho vítězně vezl ke břehu. Tahle ryba neskutečně smrdí a tak jsme přemýšleli, zda ho vůbec budeme fotit. Nakonec padlo rozhodnutí, že ano. Já připravoval foťák a Petr se ve vodě se smraďochem připravoval na focení. Jenže to byl problém, smraďoch odmítal spolupracovat a tak nakonec ani fotka není. Petr dostal facku, že jen vytřeštil oči, smraďoch se mu vysmekl a byl v čudu. Stojíme ve vodě, já mokrý objektiv, tolstolobik pryč, ale ten hrozný smrad s námi zůstal. Petr celý zapatlaný od slizu, naštěstí ho napadlo si před focením sundat tričko. Ale i tak si myslím, že se ho ten smrad držel ještě pěkně dlouho.

Další návštěvu pískovny si střihnul Petr v srpnu sám, mě ukotvili doma rodinné a pracovní povinnosti. A dařilo se mu. Kromě obvyklých malých kaprů si připsal jednoho 13,7kg kapra na boilies K2 a 19kg krasavce na boilies Pinky.

kapr 13,7kg na boilies K2

Kapr 19kg na bolies Pinky

Další výprava se zatím nekonala, měli jsme aktivity i na jiných vodách, ale je teprve listopad, pokud počasí dovolí, kdo ví......