Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

PODZIMNÍ SKLIZEŇ 2

24.1.2016

Od naší minulé výpravy uplynul zhruba měsíc a v nás už zase plane touha strávit několik dní u naší oblíbené svazové vody. Teplý podzim se změnil v chladný a sychravý, my ale víme, že je stále dobré období pro lov trofejních kaprů.

Boilies Wasaby 10,7kg

Než se nadějeme, stojíme opět na břehu velké vodní plochy, která v nás stále budí obrovský respekt. Co nejrychleji připravujeme vše potřebné, aby mohlo začít naše další dobrodružství. V prvních dnech přicházejí záběry pouze od menších ryb. Postupem času dostáváme na háček i větší šupináče, ale z vody plné hran a potopených keřů s ostrými slávičkami není jejich úspěšné zdolání vůbec jisté.

Boilies N1 12.7kg 90cm

Třetí noc výpravy ztrácíme velmi slušnou rybu, která nám uřízla vlasec o poslední hranu táhnoucí se několik metrů před námi. Po tomhle neúspěchu se domlouváme, že i přes vítr a vlny budeme další ryby zdolávat ze člunu. Netrvalo dlouho a s ranním svítáním se swinger opět přilepil pod prut. Bereme udici do lodi a za neustálého domotávání volného vlasce se vydáváme za unikající rybou. Po cestě vyprošťujeme vlasec z jedné vázky a po chvilce se dostáváme nad kapra. Následuje několik výpadů, pár našich obratných manévrů na člunu a v podběráku končí krásně vybarvený podzimní šupináč. Teplota se pohybuje těsně nad bodem mrazu a focení s rybou není nikterak příjemné. Fotky pěkné ryby s podzimním nádechem za to však stojí.

Boilies 12,5kg 90cm

Během dne ryby mlčí a my máme dostatek času připravit vše na večer, kdy jejich aktivita vzrůstá. S příchodem tmy se opět ozývá signalizátor. Okamžitě nasedáme do člunu a začíná další napínavý souboj. Opět je třeba vyprostit vlasec z jedné vázky, což se nám s použitím kotvičky daří, a brzy jsme v kontaktu s rybou. Ta u lodi příliš nebojuje a za několik okamžiků pózuje na břehu před objektivem fotoaparátu. Při pouštění přichází nezbytná gratulace lovci a úspěšná montáž putuje rychle zpět do vody.

Boilies N1 14,8kg 92cm

Ráno usrkáváme horkou kávu a posilňujeme se vydatnou snídaní. Po chvíli přichází znovu záběr a rychlost odvíjeného vlasce značí velmi slušnou rybu. Kapr od nás neustále odjíždí a my se k němu dostáváme až zhruba 200 metrů od místa, kde nasál naši nástrahu. Tentokrát trvá zdolávání podstatně déle a rybu není snadné zvednout ode dna. Když se to konečně podaří, navádíme ji úspěšně do podběráku a můžeme si vítězně plácnout. Zbytek naší party již netrpělivě čeká na břehu a těší se, co jim přivezeme ukázat. Je to nádherný téměř metr dlouhý kapr, jemuž do 18 kg příliš nechybí. Radost lovce je pochopitelně obrovská a po několika cvaknutí spouště odplouvá mohutný šupináč zpět do svého království.

Boilies N1 17,6kg 98cm

Vzhledem k tomu, že v noci a nad ránem je již opravdu chladno, záběrů začíná ubývat. Další slušná ryba přichází až předposlední den. Po razantním záběru, který není v tomto období běžný, vyrážíme opět do akce. Brzy však narážíme na vázky. Třikrát se nám daří vlasec kotvičkou vyprostit, k naší smůle o rybu v následující překážce přicházíme.

Poslední den ráno se situace opakuje. Fouká však silný vítr a kotvičkování vlasce z všudypřítomných vázek trvá příliš dlouho. Celou dobu si ryba bere vždy po několika metrech z cívky. Když se konečně podaří vlasec vytáhnout z vázky, ryba je již velmi daleko. Než se dostaneme k šokovce, máme montáž natvrdo zachycenou v jednom z keřů a napínavý souboj končí vítězně pro našeho soupeře.

Článek Podzimní sklizeň 2 Infinity Baits

Při balení věcí přichází ještě jedno vzrušení. Z ničeho nic pípne příposlech a následuje plynulá jízda. Rychle odbíháme od napůl sbalených věcí k prutům. Až u vody zjišťujeme, že udice je téměř vytržená ze stojanu a drží v něm jen díry kvalitní rohatince. Bohužel to není opravdový záběr, ale do vyšponovaného vlasce nám najel jeden ze surfařů, kteří využívají dostatečného větru ke svým radovánkám. Vše nakonec dobře dopadlo a udici stahujeme kompletní i s celou montáží.

I přes tyto problémy se nám podařilo zdolat ještě několik slušných kaprů, z nichž dvěma největším chybělo do deseti kilo pouze pár deka. Za zmínku stojí také velmi netradiční šupinatý lysec. Většině ryb zachutnalo boilí N1, úspěchy se dostavily i na Salmona a Wasabi, přičemž jsme vsadili na kombinaci 24 mm kuličky s malou plovkou.

Tentokrát jsme sice příliš ryb nepochytali, ovšem těch pár nádherně vybarvených šupináčů nám vynahradilo kvantitu svou krásou. I když je venku již chladno a ráno nás probouzí přízemní mrazíky, stále se dá strávit na břehu našich svazových vod několik příjemných chvil. Pokud se k této podzimní pohodě přidají záběry spolu s napínavými souboji, můžeme si výpravu opravdu naplno užít.