Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

26. 09. 2021 | Články

Zakončení léta

Po více než roce jsme se s parťákem Liborem konečně domluvili na pořádné výpravě na náš oblíbený revír. Dlouho jsme si tuto výpravu plánovali a moc jsme se těšili na další společné zážitky od vody. Tentokrát s námi vyrazil ještě kamarád Lukáš, který si chtěl na první dvě noci zkusit pořádnou kaprařinu.

Po příjezdu na nás čekala spousta práce. Museli jsme na vozíčku dopravit všechny věci na lovné místo a vše připravit k týdennímu lovu. Hned s první várkou věcí mi explodovalo kolečku u vozíku. Musel jsem si tedy půjčit vozík od kluků a odvozit zbytek.

Na námi zvoleném místě bylo sice obsazeno, ale kolega rybář odpoledne končil. Nejprve jsme připravili vše potřebné na břehu. Po jeho odchodu jsme začali vyvážet pruty. Uložené GPS body mi velmi urychlily práci a brzy jsem měl obě montáže na správných místech. Na půl kilometru vzdálenou lavici jsem odvezl panáka N1 a stejná varianta nástrahy v kombinaci Smoked Salmon s pop-up Švestka putovala na vršek hrany kousek od zatopených překážek.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Vše vyladěné, výprava může začít.

Ještě jsem ani pořádně nezkompletoval člun a už mi přišel padák na N1 ze vzdálené lavice. Když jsem se po několika minutách dostal až k montáži, čekalo na mě nemilé překvapení v podobě cejna. No nic, vše jsem zase připravil a montáž poslal zpět.

Večer začalo pršet a s deštěm a změnou počasí začaly chodit i záběry. Z dvou večerních jsem proměnil pouze jeden a dovezl první rybu na fotku. Byl to šupináč o váze 10kg. Druhý záběr mi přišel v momentě, kdy jsem na vodě podebral prvního kapra. Co nejrychleji jsem se vrátil zpět a jel pro druhého. Montáž byla už ve vázce a nakonec jsem z ní pomocí kotvy vyndal už jen prázdnou montáž.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

První desetikiláč zabral velmi brzy.

Stejnou úspěšnost jsem měl i brzy ráno. Nejprve jsem na panáčka Smoked Salmon se švestkou zdolal pěkného šupináče přes 15 kilogramů a druhý kapr mi bohužel vůbec nedal šanci. Dostal jsem nekompromisní jízdu, vzal jsem prut a běžel ke člunu. Když jsem odjížděl od břehu, tak se vše podezřele zastavilo a čekal jsem, že je zle. Nakonec jsem domotal uříznutou montáž v šokovém vlasci.

Další kapr už byl z kategorie 15+.

Kolem poledne jsem přivezl prvního lysce 11,8kg, kterému zachutnal panáček N1. O další dvě hodiny později už jsem zase stál na člunu s ohnutým prutem v ruce a zdolal dalšího šupináče odhadem něco málo přes 10kg. Pustil jsem ho hned u lodi, vyměnil návazec a vesloval zpět ke břehu.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Druhý den zachutnal panáček N1 prvnímu lysci výpravy.

Po velmi hektickém úvodu výpravy jsem ocenil pauzu a strávil několik hodin na lehátku a snažil se nabrat síly na další akci. Náš druhý večer byl ve znamení krásného západu slunce a příjemného posezení u grilovaného masa a studeného piva.

Takovéto večery jsou tu opravdu kouzelné.

Během dalších dvou dní jsem měl pouze pár záběrů od menších ryb. Začal také foukat silný vítr a lov se nám tím značně zkomplikoval. Musel jsem také upravit strategii lovu a trochu pozměnit místa, kde jsem pokládal montáže. Prut s N1 jsem místo na vršek lavice začal pokládat pod ni a místo pro druhou montáž jsem změnil úplně.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Po taktických změnách přišla nová motivace.

Z nového místa sice nejprve přišel další menší kapr, ale po několika hodinách se ozval i druhý prut položený na hlubší místo pod lavicí a tentokrát z toho byl slušný 12,5kg těžký šupináč.

Změny se vyplatily a po delší době jsem si sáhl na lepší rybu.

Menší kapři nás bohužel nepřestávali trápit. Ve větru a dešti to na vodě bylo opravdu tvrdé a bylo nutné opět něco změnit. Připravil jsem větší panáky ze 30mm koulí a při nejbližší příležitosti je pověsil na koncovou montáž.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Velké nástrahy v podobě 30mm koulí s plovkou většinou vyselektují menší kapry.

Změna průměru kuliček zafungovala a po dlouhé době jsem po dalším záběru přivezl z daleké lavice lepší rybu. Vyfotili jsme pěkně stavěného kapra lehce pod 14 kilo a věřil jsem, že na větší nástrahu přijdou další větší kolegové.

Výsledek použití větších nástrah.

Po pěti dnech musel Libor odjet domů a já měl před sebou ještě víkend. Přijela za mnou moje žena Lůca a zbytek výpravy jsme u vody strávili spolu.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Top snídaně a to nejen na rybách.

V sobotu ráno, při rozbřesku, jsem měl záběr. Zdolal jsem krásného lysce a při pokládce mi zazvonil telefon. Byla to Lůca a hlásila záběr na druhý prut. Dostala instrukce a než jsem dojel a zpacifikoval rybu, povodila si ho ze břehu a stáhla ho z 550m. Při východu slunce jsme si tak nafotili dablíka a bude z toho krásná společná vzpomínka.

Jsou okamžiky, na které se nezapomíná. Tohle byl jeden z nich.

Můj lysec měl krásných 15,5 kg a tato ryba má ještě jeden příběh. Chytil jsem ji totiž loni v červenci a za tu dobu nabrala 2kg. Tentokrát jsem ho přelstil na 30mm panáčka N1.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Shledání po roce a další ryba 15+.

Velká sousta evidentně lyscům chutnala a kolem poledne byl v akci i Smoked Salmon 30mm a pop-up Švestka 14mm. Tímto jedenácterákem se potvrdilo, že větší nástrahy pomohly od záběrů kaprů pod 10kg.

Nadějný lysec z kategorie 11+.

K poslední večeři jsem připravil typické rybářské jídlo, které prostě nesmí na žádné výpravě chybět. Je to už pro mě taková tradice a ke konci výpravy prostě musí být fazole s uzeninou nebo masem.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Jídlo, které mám spjaté s koncem výprav.

Po večeři jsem si dojel pro cca 10kg šupináče. Hned šel zpět a montáž opět na své místo. Na závěr výpravy jsme si s Lůcou otevřeli láhev vína, užili si západ slunce a večerní pohodičku.

Poslední večer jsme si s Lůcou užili.

Poslední ráno se se mnou tato výjimečná svazová voda rozloučila ještě jedním pěkným třinácterákem a začalo tolik nenáviděné balení. Kolem dvanácté bylo vše hotovo, naloženo a mohli jsme vyrazit domů.

Článek Zakončení léta Infinity Baits

Šupinatá třináctka, která mi zpříjemnila poslední ráno.

Byl to krásně prožitý týden na "Jihomoravském moři" ve skvělé společnosti a odvezl jsem si spoustu dalších zážitků. Už pomalu spřádám plány na podzimní výjezdy. To bude totiž ta nejlepší doba na ta největší kapří monstra!