Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

13. 03. 2022 | Zprávy od vody 2022

Vlčáci na Roudnici

report Vlčáci na Roudnici Infinity Baits

Jak se již stalo naší tradicí, kterou vyhlížíme mnohdy celý rok, tak i letos jsme vyrazili na letní rybářskou výpravu na Roudnici. V klasickém složení Dušan, já Tom, Lukáš a Lenka jsme obsadili dvě chatky na severním břehu Roudnické pískovny. Po příjezdu jsme se všichni natěšení snažili dostat nástrahy do vody tak rychle, jak to jenom šlo. Panovalo krásné letní počasí a aktivita ryb na hladině byla velká a dávala tušit, že rybu bude třeba hledat hlavně ve sloupci. Takže volba způsobu lovu byla jasná…aktivní chytání ze sloupce na ZIG RIG a druhým prutem chytat ze dna. Stačilo pozorovat hladinu a zaklipovat vzdálenost, kde se ryba pravidelně ukazovala. ZIG RIG byla správná volba. Ani ne po hodině Dušan chytá prvního kapra výpravy s váhou 13 kg a délkou 93 cm. Po zdokumentování hned spombujeme a zakrmujeme lovné místo. Zanedlouho přichází další záběr tentokrát je to krásný „dvoušupinový“ lysec 16 kg a délka 90 cm. První záběry ze sloupce má i Lukáš, ale je to spíš jenom takové oťukávání. Mezitím nám s Dušanem pokračuje rušné odpoledne. Podebíráme postupně 4 přibližně 80ticentimetrové kapry a začínáme být pěkně rozcvičení.  Osvědčené příchutě IFB Monster Crab a Smoked Salmon nám fungují parádně.

Jak se ukázalo ta rozcvička byla potřeba, po 4 hodinách u vody mi totiž přichází záběr, který se ze začátku nejeví nijak zajímavým. Ale při prvním očním kontaktu s ocasní ploutví je nám s Dušanem jasné, že tohle není ledajaký kapr. Dušan zkušeně podebírá parádního šupináče a jdeme vážit. S trochu prohnutými zády oba s napětím zíráme na displej váhy, kde svítí rovných 23 kilogramů, což znamená můj nový osobní rekord a krásnou záminku na večerní otevření šampaňského. Po vyfocení tohoto 103 cm „tanku“ ho pouštíme zpět do vody a já mám pro letošek splněno.

Mezitím Lukáš konečně tahá první rybu. Bohužel to není dlouho očekávaný kapr, ale skoro 50cm cejn. Na kapra si tedy musí Lukyn ještě počkat. To mu ale nevadí, protože na Roudnici nejde jenom o to chytit rybu, ale hlavně si to zde užít a trochu upustit od každodenního stresu a starostí. Dál tedy za asistence Lenky pokračuje v krmení a láká ryby na své lovné místo. Pomalu se blíží večer prvního dne, otevíráme šampaňské a plni očekávání vyhlížíme následující den.

report Vlčáci na Roudnici Infinity Baits

Druhý den vstáváme brzy ráno, abychom stihli ještě před snídaní zakrmit. Stejně tak činí i Lukáš, který začal ještě o něco dříve před námi. Znovu chytáme na ZIG RIG, ze kterého přichází drtivá většina záběrů. Za celý den stíháme s Dušanem chytit dohromady 10 kaprů, kdy záběry přichází téměř souběžně s naším krmením. Lukáš stále čeká na prvního kapra, ale jelikož ho jen tak něco neodradí, pokračuje v krmení a doufá, že ráno bude moudřejší večera.

A skutečně bylo, třetí den ještě před 7 hodinou ranní má Lukáš záběr. Na konci vlasce je kapr, který mu nic neusnadňuje. Souboj trvá bezmála 25 minut. Šťastný Lukáš se fotí s nádherně tmavým „šupináčem“ vážícím 16kilogramů. Trpělivost se prostě vyplácí. S Dušanem se držíme osvědčené strategie a aktivně krmíme. To se ukazuje jako správná volba. Dušanovi za třetí den skončí na prutě 7 kaprů. Mě sice jenom jeden kus, ale za to rovných 22 kilo, takže obrovská spokojenost.

Čtvrtý den lovu by se dal pojmenovat jako den blbec a to asi zná každý, když se nedaří a chybí i potřebné štěstí. Já jsem dnes bez zdolaného kapra, Dušan je spokojený s jedním kaprem ze sloupce, stejně tak i Lukáš. Takže si večer zpříjemníme posezením u grilu a ničím nerušeni si vychutnáváme výborné maso.

report Vlčáci na Roudnici Infinity Baits

Poslední den lovu ale nemá s předchozím smolnějším dnem nic společného a nese se ve znamení velkých ryb. Lukáš opět chytá kapra před 7 hodinou ráno. Tradičně ze sloupce a tentokrát s vahou těsně pod 15kg. O hodinu později Dušan chytá 17ti kilového šupináče, který se délkou blíží k metru a všichni máme hned mnohem lepší náladu, nemluvě o tom, že za chvilku tahám já bezmála 18ti kilového krásně stavěného lysce. Odpoledne i Dušan s Lukášem prolamují 20ti kilogramovou hranici, nedříve Lukáš s 22 kilogramovým lyscem a později Dušan s 20ti kilogramovým šupináčem. Do večera jsme stihli ještě chytit pár kaprů okolo 80ti centimetrů. Den nemohl skončit jinak než otevřením šampusu, protože v tak úspěšný poslední den lovu jsme ani nedoufali. Celou výpravu se nejvíce osvědčily příchutě Monster Crab a Smoked Salmon, a to jak ve sloupci, tak ze dna.

Uteklo to jako voda a my musíme balit. Letošní společnou výpravu jsme si obzváště užili a nachytali krásné ryby. Není pochyb o tom, že se na Roudnici zase rádi vrátíme.