Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

21. 10. 2020 | Zprávy od vody 2020

Poslední prázdninový

report Poslední prázdninový Infinity baits

Během roku jsme se s kamarády domlouvali, že jeden víkend vyvenčíme naše rodiny, ať už manželky, přítelkyně, děti, nebo vnoučata. Nakonec jsme termín stanovili na poslední prázdninový víkend, děti už se náležitě těšily, včetně našeho vnuka Daniela. Bohužel plány jsou jedna věc a realita druhá. Nakonec to dopadlo tak, že jsme zůstali jen my, já, manželka Irena a Daniel a naše 2 psí holky, které jsme se rozhodli vzít s sebou. Zbytku původní sestavy zkřížili plány jiné povinnosti. Vzali jsme si na pátek volno, ať už to stojí za to.

Měl jsem plán vyrazit na Labe, nabalili jsme 2 auta věcmi, do jednoho jsme se asi nevešli, a vyrazili vstříc víkendovému dobrodružství. Při příjezdu k vodě jsem se radoval, jaké je všude místo, že bude z čeho vybírat, ale radost mi vydržela jen do chvíle, než jsme narazili na ceduli, kde stálo, že zde budou celý víkend závody. Co teď? Nezbylo než improvizovat, buď jiný úsek Labe, nebo zkusit pískovnu, od které jsme nebyli až tak daleko. Protože jsme se chtěli i koupat, byla by pískovna lepší volbou, tak jsme to jeli zkusit. Moc jsem v to nedoufal, ale světe div se, prázdný flek jsme našli. A celkem pěkný. Začalo vybalování, stavění tábora, do toho usměrňovat ty psí raubíře, kteří měli obrovskou radost, že jsme je vyvezli ven. Když se začalo stmívat, bylo vše už skoro hotové, jen na pruty jsem si ještě nesáhl. Nezbylo než se začít věnovat i jim, což jsem dokončil až za úplné tmy. Nahodil jsem jen tak na hulváta, pár hrstí koulí a šel dělat něco k zakousnutí. Žena drží pravidlo, doma já, na rybách ty, takže jsem v rychlosti udělal večeři.

K vodě jsem si vzal jen boilies N1, na Labe by mi bohatě stačilo, jsou to koule, kterým na řece opravdu věřím. Na pískovnu bych si ještě přibalil boilies Pinky, to je opravdový král pískoven, ale to zůstalo doma v garáži. Chvilku jsem si pohrával s myšlenkou, že si pro něj ještě dojedu, přeci jen, nebyl jsem tak daleko od domova, ale nakonec jsem to vzdal a rozhodl se to odchytat se svou oblíbenou N1čkou.

Ráno, po uspokojení hladových krků, jsem se naplno pustil do toho, co už jsem večer nestihl, přípravu krmení a montáží, nalezení těch správných míst na vodě a nějaké to krmení. Když už vše bylo ve vodě, tak jak jsem si to představoval, pohodlně jsem se uvelebil v křesle, dal kávu a cigáro a čekal, co mi tato voda vydá za překvapení.

report Poslední prázdninový Infinity baits report Poslední prázdninový Infinity baits report Poslední prázdninový Infinity baits

Po 2 menších kaprech to konečně přišlo. Táhlá plynulá jízda, říkám si, to by mohlo být už něco lepšího, chvíle zdolávání a už je v podběráku. Skoro poledňák. Po odečtení saku krásných 16,8kg. Co víc si přát? Panáček N1 s malou popkou stejné příchutě mu byl zjevně po chuti. Měl jsem opravdu radost. Pár fotek, trochu mazlení ve vodě a plav si, šupinatý kamaráde. Montáž letěla zpět do vody, trochu přikobrovat a už jsem mazal dělat oběd, člověk se nezastaví.

Pro to naše mládě jsem vzal k vodě malý proutek s brčkem, předpokládal jsem, že si to bude chtít zkusit, celý týden před výjezdem každému vyprávěl, jak bude chytat ryby. U vody jsem mu to připravil, klasicky kukuřičku, ale vydržel u toho cca 20 minut, nevadí, třeba ho to někdy začne bavit.

V sobotu mě přijel navštívit kolega z teamu IFB Lukáš Černý. Přijel na pokec a při té příležitosti vyvenčil své feedry. Bylo to příjemné zpestření, probrali jsme vše možné a i nějaké ryby pochytal.

K večeru začalo mírně pršet a výhled nevypadal vůbec příznivě, mělo pršet celou noc a možná i další den. Irena usoudila, že by je takové počasí odsoudilo jen na pobyt v bivaku, tak se rozhodla, že pojede s vnukem domů. Vůbec jsem ji to nerozmlouval, když jsem viděl meteoradar, kdy bylo skoro celá ČR v zeleném, bylo to rozumné rozhodnutí. Já jsem nechtěl ten jeden den obětovat, tak jsem si řekl, že vydržím, třeba déšť přinese nějakou pěknou rybu.

Když všichni odjeli a já zůstal sám, vše jsem připravil na nadcházející noc, udělal si kávu a vychutnával klidu u vody. V 10 večer, za pěkného slejváku, to píplo. Chvíle zdolávání a do podložky se podíval dlouhý šupináč, rovných 14kg, opět na panáčka N1.

Nedělní ráno mě přivítalo deštěm, balení v dešti miluju, samozřejmě myšleno ironicky. Během dne, kdy se citelně ochladilo, jsem zdolal jen pár menších kapříků, do toho jsem pomalu balil. Když už jsem měl skoro vše sbaleno a u vody už byly jen pruty, rozjelo se to a do podběráku jsem si navedl rozlučkového kapra, cca 8 kilo, ale toho už jsem ani nefotil, bazének už byl v autě, tak jsem ho vypnul rovnou v podběráku a spolu s ním jsem se rozloučil s touto vodou. Nebyl to vůbec špatný víkend.