Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

18. 11. 2021 | Články

Podzimní lov

Konečně přišel podzim, na který jsem se hodně těšil. Teploty koncem září spadly do stravitelnějších hodnot a doufal jsem, že i velcí kapři budou už více při chuti.

Vyrazil jsem společně s parťákem Alešem na svazovou vodu a taktika byla jasná…lov z vyvážky a snaha o ulovení pořádné podzimní kapří obludy.

Po příjezdu k vodě jsem zjistil, že jedno z našich oblíbených míst je volné. Neváhal jsem a hned začal přesouvat všechny věci na zvolené místo. Dorazil jsem už dopoledne a měl spoustu času na přípravu. V pozdním odpoledni bylo vše vyladěné a montáže na místech, které jsem si v mžiku našel podle GPS bodů. Opět jsem věřil oblíbeným panáčkům N1 a Smoked Salmon s pop-up Švestka.

Naše lovné místo.

Aleš dokončil pracovní šichtu a hned večer dorazil za mnou. U mě byl zatím klid a parťák nechal lov až na další den. Hned brzy ráno jsme začali fungovat a přišla mi první odměna za odvedenou práci. Panáčka N1 si ze dna zvedl téměř 17kg těžký šupináč. Tohle byl pořádný příslib do nadcházejících dnů. Věřili jsme, že budou ryby aktivní.

Parádní ryba hned ze startu.

Během dne jsme otevřeli čokoládu, na kterou jsem si doma napsal značku 15+, a dali si po panáčku domácí pálenky. Žádné další akce jsme se bohužel nedočkali. Nezbylo, než věřit, že opět přijde klasický ranní záběr.

Článek Podzimní lov Infinity baits

Ráno zde bývá velmi produktivní.

Jeden z našich swingerů se brzy ráno opravdu pohnul. Tentokrát vyrazil do boje Aleš. Na dvě 24mm kuličky K2 chytil parádního two-tone lysce. Tento kapr kuličky od IFB musí opravdu milovat, protože už ho má chyceného Libor, já a teď i Aleš. Mimo nás tři vím už o dalších dvou přátelích, kteří ho během posledních sezón ulovili. Tentokrát váha ukázala 15,6 kg.

Aleš přivezl starého známého.

Aktivita byla přes celý den znovu velmi slabá. Rozhodl jsem se do krmení přidat kyblík spařené řepky a tím ryby trochu nastartovat. Pár hodin po této krmné kampani mi konečně příposlech hlásí další kontakt. V podvečer skáču do člunu a jedu pro něj. Na vodě šlo vše hladce a další 16kg šupina nám potvrzuje, že záběrů sice nebude moc, ale zatím zobou jen ryby 15+.

Článek Podzimní lov Infinity baits

Další ryba a znovu přes 15 kilogramů.

Následující ráno už jsme se nedočkali ani standartního ranního záběru a celý den bylo úplné mrtvo. Během noci se rozfoukal silnější vítr a konečně se dostavily i další záběry. První vyrazil do vln Alda, ale bohužel tentokrát úspěšný nebyl. O chvíli později byla řada na mně. Tentokrát se mi na háček pověsil menší kapr kolem 8kg.

Sedli jsme si na břehu s hrnkem dobré kávy a plánovali, co vymyslíme na posledních cca 24 hodin lovu. Měli jsme informace, že kapři se chytají hlavně z lodí, takže jsme vše vytáhli až za hranici 500 metrů a doufali, že se ještě dočkáme nějakého záběru a bude to ten pravý tank.

Článek Podzimní lov Infinity baits

Poslední večeře ve velkém stylu.

Poslední večer jsme si objednali výborné burgery a vychutnali si poslední západ slunce. Venku se citelně ochladilo a teploty se začali dostávat téměř k nule. Tajně jsem stále doufal v alespoň jeden rozlučkový záběr. Přišlo poslední ráno a opravdu se mi roztočila cívka pravého prutu. Po více než půl kilometrové jízdě jsem se dostal nad rybu a po pár minutách podebral poslední šupinu naší výpravy. K 15 kilogramům mu moc nechybělo a vzal jsem ho na břeh. Rybu jsme vyfotili, posnídali a začali pomalu balit.

Krásně stavěný šupináč na rozloučenou.

Odpoledne si mě přijela vyzvednout rodinka. Robina jsem vzal na člun a jeli jsme spolu smotat pruty. Po pár chvilkách už zvládnul s mírnou dopomocí řídit člun. Společně s Lůcou mi tak zpříjemnili neoblíbený poslední den. Odpoledne už bylo vše v autech, rozloučili jsme se s Alešem a vyrazili domů.