Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

12. 05. 2020 | Zprávy od vody 2020

Pálavští mohykáni - část druhá

report Pálavstí mohykáni 2 Infinity Baits

Je konec října a ocitám se opět na břehu největšího ze tří jezer, rozkládajících se pod pálavskými vrchy. Již po příjezdu k vodě nebyly podmínky zrovna nejpříznivější. Břehy jezera byly po ránu zakryté hustou mlhou, nebylo skoro na krok vidět. Při obchůzce hráze jsem zjistil, že místa, která jsem měl dopředu vytipovaná byla bohužel (nebo spíš bohudík) plná. No nic, nezbývalo než navozit věci na poslední místo které bylo poblíž volné. V hlavě se mi odehrávaly různé scénáře, jestli to tu bude dobré nebo ne. V tu chvíli jsem ještě vůbec nic netušil.

Ze startu jsem si ve vodě vyhledal místa o kterých jsem byl přesvědčen, že budou produktivní a záběr přinesou. Bohužel se tak nestalo a to znamenalo jediné. Změna místa, ryba jistá ...

Druhý den zamnou přijel parťák Rosťa a byl to právě on, kdo zaznamenal první záběr. Přišel třetí den a byl z toho hned pěkný šupináč 16,7kg na panáčka N1! Přišel, viděl a zdolal, jak je jeho zvykem. Ani já nezůstal dlouho pozadu a kontruju 18kg těžkým šupíkem na Smoked Salmona s pop-up nugetkou stejné příchuti. Lepší začátek jsme si přát ani nemohli.

report Pálavstí mohykáni 2 Infinity Baits report Pálavstí mohykáni 2 Infinity Baits

Následující den ráno přišla série záběrů z nichž největší kapři měli 13,4 a 14,1kg. Poté jsem o dvě ryby přišel ve vázkách ale to nás ještě více nakoplo a vzápětí přišlo něco neskutečného na co budeme vzpomínat ještě hodně dlouho.

Chvíli po setmění to přišlo. Rosťa přepisoval svůj, už tak kvalitní, osobák! V nelehkých podmínkách na třikrát vykotvičkoval brutálního šupináče o váze 25,4kg!! Euforie byla neskutečná, museli jsme dát po panáčku (asi jich bylo i víc) a tradiční doutník také nesměl chybět.

Ráno záběry neustaly, právě naopak. Během krátké chvíle zdoláváme další pálavské tanky 15,8 a 18,2kg! Ten den musel Rosťa bohužel odjíždět, ale rozloučil se šupíkem rovných 17kg. Těsně před jeho odjezdem dostávám nenápadný záběr, jedu na vodu. Na posledních pár metrech vlasec míří kolmo ke dnu, vázka. Házím do vody kotvu a jak se říká na první dobrou se mi daří vlasec vyprostit. Poté vystřelil zpátky, kolmo ke břehu, dojíždím k šokovce a zanedlouho podebírám pěkného lysce. Ještě nemám ani tušení, co jsem to vlastně ulovil. V duchu jsem si říkal, nemám žádného lysce přes patnáct. Až když jsem dorazil ke břehu a zvedli kapra z vody na podložku tak se mě rozklepaly kolena a bylo to jasné. To není přes patnáct ale přes dvacet! Překrásný lysec nakonec vážil 23,1kg!! Tohle je vyloženě pálavský klenot! Přesně takového jsem si vždy přál chytit. Později jsme navíc zjistili, že se jednalo o stejnou rybu, kterou Rosťa ulovil na jaře 2018.

Tu výpravu už se nemuselo stát vůbec nic a byla to výprava snů. Večer přijel parťák Aleš a mohlo se pokračovat dál. Ráno bylo mrazivé a podepsalo se to i na mém dalším záběru během kterého jsem se stihl nedobrovolně vykoupat. Na namrzlém člunu mi uklouzla ruka a já přepadl přes bort. No fuj! Totálně promočený jsem musel zpátky do brollyčka pro suché oblečení. Naštěstí tam ryba pořád byla. V tu chvíli jsem byl plný adrenalinu a mohl podebrat pěkného 16,2kg šupináče.

Poté záběry na nějakou dobu ustaly, jen Alda měl padáček na jeden z prutů ale bohužel z toho nic nebylo. Nezbývalo než věřit na magii posledního večera. A ono to opravdu přišlo! Rozjíždí se prut s N1čkou a já mohl podebrat dalšího mohykána o váze 21,1kg! Bomba! Třetí ryba přes dvacet kilo během pár dní!

Ráno, poslední den, těsně před odjezdem, se přišel rozloučit ještě lysec 13,1kg. Všichni kapři, které jsme během této výpravy ulovili, byly v úžasné kondici a je vidět, že se jim opravdu daří. Téhle vody si musíme opravdu vážit, protože ukrývá nádherné poklady, které jsme měli tu možnost ulovit. Na závěr chci poděkovat Rosťovi, Aldovi za super gastronomii, sousedům a kamarádům „odvedle“ a v neposlední řadě klukům z Infinity Baits za super kuličky, díky kterým to neskutečně jezdilo!