Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte.

Odmítnout vše můžete zde.

09. 06. 2020 | Články

Jarní krasavci

Díky nestandartní situaci, která letos na jaře v ČR nastala, bylo možné svoji tradiční jarní výpravu na oblíbené „moravské moře“ přizpůsobit vývoji počasí. Přesně o to jsem se také pokoušel a po zkušenostech z předešlých let vybral vhodný termín. Letošní duben byl poměrně teplý a z tohoto důvodu jsem nečekal až do poloviny května, ale vyjel k vodě již na přelomu dubna a května, kdy se teplota vody pohybovala kolem 14°C.

Odjezd jsem si naplánoval na úterý a čekal mě lehce prodloužený týden na břehu jedné z nejkrásnějších a nejnáročnějších nádrží u nás. Hned po příjezdu jsem se usídlil několik desítek metrů od kamarádů Libora a Aleše, kteří už pár dní zkoušeli vydolovat nějakého místního giganta. Následovalo vybalování všech věcí pro lov i pobyt u vody. Okamžitě jsem také připravil kotvení pro člun, aby v kamenitém terénu mohl být volně na vodě a nehrozilo případné prodření.

Odpoledne bylo třeba zmapovat svůj úsek a najít ty pravá horká místa pro umístění osvědčených nástrah od IFB. Pro tyto výpravy používám boilies N1 a Smoked Salmon, které místním kaprům velmi šmakuje. 24 mm kuličky doplňuji plovoucími nugetami či pop-up boilím a tyto „panáčky“ ještě na jaře obaluji pastou stejných příchutí. Pro levý prut jsem zvolil menší hranu, která byla ve vzdálenosti 370 metrů od mého stojanu. Pravá montáž putovala 400 metrů od břehu, kde bylo poměrně dost potopených keříků a pařízků, tvrdé dno a škeblové políčko.

článek Jarní krasavci Infinity Baits

Moje nejoblíbenější nástraha – panáček N1.

Další kapří dobroty, které velmi rád používám.

První den sice záběr nepřinesl, ale s přáteli z IFB týmu bylo o čem povídat. Dobré jídlo, pití a skvělá nálada nám zpříjemňovala čekání na záběr.

Hned další den doplnil naši partu Jarda a byli jsme konečně kompletní. S příchodem změny počasí, kdy začalo foukat dobrým směrem a mírně se ochladilo, se konečně poprvé ozval můj příposlech. Modrá dioda signalizovala záběr od keřů a kolem půl jedenácté večer přišla první zdolávačka. Ve svitu čelovky jsem na vodě podebral cca 70 centimetrového šupináče. Kapříka jsem hned pustil u člunu, přehodil návazec a vše poslal zpět na úspěšné místo.

Po zhruba hodině se ozval opět stejný prut s panákem Smoked Salmon a tentokrát se začal vlasec z cívky pěkně odvíjet. Při domotávání vlasce jsem věřil v lepší rybu a také tam byla. Téměř čtrnácterák už si zasloužil pozvánku na břeh a pár fotek na památku.

článek Jarní krasavci Infinity Baits

První pořádná ryba výpravy v podobě 13,8kg těžkého šupináče.

V následujících dnech se bohužel opět oteplilo a hladina byla téměř jako olej. Další záběr mi přinesla nedělní změna počasí, kdy začalo pořádně foukat šikmo na nás a kapři se začali konečně krmit. Poprvé se ozval prut s panákem N1 a tato smrtelná kombinace mi pomohla k ulovení mého nejkrásnějšího kapra. Po úspěšném kotvičkování se mi u člunu objevil nádherný řádkáč. Po jeho podebrání se mi splnil další rybářský sen. Tento 18 kilogramů těžký krasavec bude už navždy zdobit moje album.

18 kilogramů kapří nádhery a další splněný sen.

Pálavský klenot.

Úžasný zážitek chytit takovou rybu.

Jako na objednávku přišel další dárek od místního vodníka opět v brzkých ranních hodinách a za svítání jsem vyrazil do vln pro dalšího kapra. Tentokrát boduje Smoked Salmon s plovoucí švestkovou nugetou a mohu si potěžkat nádherně stavěného šupináče, kterému do dvaceti kilogramů příliš nechybí.

článek Jarní krasavci Infinity Baits

Téměř dvacet kilo živé váhy.

Parádně stavěný šupináč.

Po pár hodinách se znovu brutálně roztočila cívka mého Pennu. Rychle jsem zvedl prut a povolil vlasec. Ryba si neustále brala další metry vlasce, ale najednou se vše zastavilo. Vyrazil jsem na člun, ale už cestou jsem měl špatný pocit. Bohužel tentokrát jsem pouze domotal volný vlasec a zjistil, že mi to kapr o něco uříznul. Vzhledem k tomu, že používám plováky, jsem několik desítek minut jezdil po vodě a zkoušel na hladině objevit pohybující se plovák, bohužel bezúspěšně.

článek Jarní krasavci Infinity Baits

Vítr a vlny většinou přináší záběry, ale také dramaticky stěžuje lov.

To pravé kapří počasí.

Další den v podobný čas mi opět nekompromisně vystřelil stejný prut. Na vodu jsme vyrazili ve dvou, protože vítr byl opravdu silný. Kapr odjel dost daleko za místo pokládky, ale povedlo se nám ho zdolat. Na břeh jsme přivezli dalšího místního krasavce v podobě více než 19 kilového lysce.

článek Jarní krasavci Infinity Baits

Další výstavní ryba – lysec přes 19 kilogramů.

Prodloužený týden utekl jako voda a byl tu poslední den, kdy jsem čekal, až přijede Lůca s Robinkem vyzvednou si tátu od vody. Tajně jsem si přál, aby zabral ještě nějaký kapřím na rozloučenou a mohl jsem ho ukázat svému synkovi. Svatý Petr mě vyslyšel a poslal mi ještě jednoho 11,4 kilogramů těžkého šupináče, který byl krásnou tečkou za touto vydařenou jarní výpravou.

První pořádná ryba, kterou jsem mohl ukázat synkovi.